ГЕРБ са откраднали 47 млн. лв. от "Тракия"
Магистралите са най-големият провал на Борисов, обяви левицата
/ брой: 49
Поради факта, че главният изпълнител няма право на подизпълнители, той маскирал 50 малки фирми като "наемодатели на техника", което означава, че изпълнителят на ЛОТ 4 по магистрала "Тракия" "Сдружение Тракия IV" е извършил чиста измама и не са разплатени над 15 млн. лв. Общият ефект от престъпната схема на управляващите е над 47 млн. лв. в джобовете им, а подаръкът за изпълнителя е за около 4 000 000 лв. Това обяви на брифинг в парламента депутатът Димчо Михалевски.
"Всъщност реалните изпълнители на ЛОТ 4 на АМ "Тракия" няма да получат парите си, защото те не са страна по договора с Агенция "Пътна инфраструктура". Това е не просто добре обмислена кражба, това е реализирана престъпна схема, която е покровителствана от правителството и лично от Бойко Борисов, защото няма друг, който да разпореди на АПИ да се разплаща по този начин. При никой от другите ЛОТ-ове, при никоя от другите магистрали това не се е случило", категоричен бе депутатът от ПГКБ.
Към 25 февруари били разплатени 78% от средствата при 59 на сто завършена работа, обяви социалистът. 20% е предварителното плащане за несвършена работа - 32-33 млн. лв. без ДДС, а физическият обем свършена работа трябва да изпреварва реалното разплащане между 5 и 7 на сто, пресметна Михалевски. "Под покровителството на ГЕРБ главният изпълнител на ЛОТ 4 няма намерение да изплаща парите за работата на малките фирми. Веднъж този изпълнител придобил от държавата 32 млн. лв. за несвършена работа и втори път са се подготвили да откраднат още между 15 и 20 млн. от малките фирми, работили по изграждането на ЛОТ-а", заяви депутатът. По думите на Михалевски само по работата на този ЛОТ е изгубен ресурс от около 50 млн. лв., който ще затрудни работата на следващото правителство.
Категорично е становището, че има риск магистралата да не бъде завършена и до края на 2013 г. поради факта, че главният изпълнител отклонява средства за странични свои дейности, каза депутатът.
Най-големият пиар коз на Бойко Борисов - магистралите, в частност автомагистрала "Тракия", е претърпял пълен провал. Към днешна дата това правителство успя да пусне в експлоатация едва 111 км магистрали. 133 км автомагистрални участъци има в актива си предишното управление, припомни бившият зам.-регионален министър.
Обещанията на Бойко Борисов, че до края на мандата ще бъдат завършени три автомагистрали в целите им участъци - "Люлин", "Тракия" и "Марица", се оказаха неизпълними. Извън завършената магистрала "Люлин" до края на мандата, дори и в редовния му вариант, няма да бъде завършена нито една от другите две магистрали, посочи Михалевски.