14 Август 2024сряда16:00 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Чакаме още 57 вагона втора употреба от Германия

/ брой: 97

автор:Дума

visibility 337

От БДЖ очакват в рамките на месец юни да бъдат доставени и оставащите 57 вагона от общо 76 втора употреба, които Министерство на транспорта закупи от германските железници Deutsche Bahn, за да може те да бъдат пуснати в експлоатация за предстоящия летен сезон. Първите 19 вагона вече са в България, но с месец закъснение спрямо първоначално предвидените срокове за доставка, тъй като трябваше да бъдат доставени през април. Очаква се вагоните да бъдат пуснати в експлоатация до средата на юни, съобщават от ресорното ведомство.
Вагоните ще се движат по най-дългите направления в страната – между София и Бургас и София и Варна –  а към всяка композиция ще има и вагон-ресторант.
Пускайки вагоните по дългите линии, БДЖ най-вероятно се опитва да отговори на задаващата се конкуренция от страна на частната компания „Пимк“. Тя получи лиценз за жп превоз на пътници миналата година и има желание да експлоатира именно тези линии.
България закупи 76-те вагона за над 30,4 млн. лв. Цената на един от тях е малко над 391,1 хил. лв. Към общата сума се добавят и около 743 хил. лв. за транспорта до България.
Всеки от вагоните разполага с 80 седящи места, максимална скорост на движение до 200 км/ч и отговаря на всички съвременни стандарти за комфорт, се посочва в прессъобщението. Подвижният състав е без купета, тип отворено пространство и е оборудван с климатична система, както и с информационна система за уведомяване на пътниците за гарите и спирките по маршрута на влака.
Шест от вагоните са приспособени за трудноподвижни хора, а всички 76 вагона разполагат с ергономични седалки. Разполагат също с контакти за зареждане на мобилни телефони и индивидуални лампи за четене над всяко седящо място.

Хората на Кьовеши влязоха в "Булгартрансгаз"

автор:Дума

visibility 268

/ брой: 154

Нивите поскъпнаха повече от два пъти за 7 години

автор:Дума

visibility 307

/ брой: 154

Митниците монтират суперскенери по границата

автор:Дума

visibility 301

/ брой: 154

Българският износ изостава с 6% на полугодието

автор:Дума

visibility 282

/ брой: 154

Банди вилнеят в Дания и Швеция

автор:Дума

visibility 343

/ брой: 154

Потушени са повечето пожари в РС Македония

автор:Дума

visibility 324

/ брой: 154

Нов руски командващ за Курска област

автор:Дума

visibility 316

/ брой: 154

Накратко

автор:Дума

visibility 814

/ брой: 154

Лявото обединение и неговите душмани

автор:Александър Симов

visibility 411

/ брой: 154

Вакханален танц

автор:

visibility 494

/ брой: 154

Бойното кръщение на военноморския ни флот

автор:Дума

visibility 302

/ брой: 154

Що е ляво и има ли то почва у нас?

visibility 345

/ брой: 154

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ