16 Юли 2024вторник21:02 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Железничарите искат оставка на ръководството на НКЖИ

Непрофесионалното управление създава условия и предпоставки за влошаване и застрашаване безопасността на превозите, алармират синдикатите

/ брой: 88

автор:Дума

visibility 2817

Синдикатът на железничарите в България призова ръководството на Държавно предприятие Национална компания "Железопътна инфраструктура" (ДП НКЖИ) да подаде оставка поради некомпетентност и неадекватни действия. Железничарите поискаха министъра на транспорта и съобщенията да се намеси, за да се намери изход от ситуацията.
Координационния съвет на синдиката излезе с декларация заради преговорите за сключване на нов колективен трудов договор (КТД) в компанията.
Според синдиката ръководството на НКЖИ няма желание да признае какви са проблемите в бранша и няма намерение да търси ясна формула за тяхното решаване.
Според железничарите основните проблеми, предмет на КТД, са застрашително растящата средна възраст на експлоатационния персонал и постоянната работа в намален състав. Синдикатът е недоволен и от работата на голям брой железничари по втори трудов договор за допълнителен труд при същия работодател. Както и от високия и постоянно растящ дял на забранения от закона, а в условията на жп транспорт и опасен, извънреден труд.
Синдикатът посочва, че причините за попадане в тази ситуация са ниските трудови възнаграждения и най-вече на основния експлоатационен персонал. От там посочват, че заплащането не съответства на сложността и отговорността на влагания труд. Възнагражденията в НКЖИ е трайно по-ниско и изостават сериозно от средната брутна работна заплата в страната.
Следствие на непрофесионалното ръководство от страна на НКЖИ е и усложнената експлоатационна обстановка. Това състояние създава условия и предпоставки за влошаване и застрашаване безопасността на превозите. Ярък пример е настоящата ситуация в жп възел София и провокираните от това реакции на клиентите, обществото и медиите, подчертават железничарите. Те не виждат смисъл от подписването на КТД с предлаганите от работодателя условия и параметри, което би довело до задълбочаване на проблемите и засилване хаоса в системата. Работата без колективен трудов договор остава на отговорността на работодателя.

Застрахователи не покриват щети

автор:Дума

visibility 527

/ брой: 133

НСИ отчете 2,5% годишна инфлация през юни

автор:Дума

visibility 443

/ брой: 133

БНБ отчита бум на фалшивите банкноти

автор:Дума

visibility 467

/ брой: 133

По-малко и по-скъпо винено грозде тази година

автор:Дума

visibility 485

/ брой: 133

Германия прехвърля 800 000 войници

автор:Дума

visibility 595

/ брой: 133

Френската левица опитва да състави кабинет

автор:Дума

visibility 525

/ брой: 133

Диктаторът Фухимори кандидат за президент

автор:Дума

visibility 520

/ брой: 133

Накратко

автор:Дума

visibility 465

/ брой: 133

Код "Пожар"

автор:Ина Михайлова

visibility 1215

/ брой: 133

Вода в пясъка

автор:Евгени Гаврилов

visibility 540

/ брой: 133

Евро 2024 - в историята

автор:Марин Милашки

visibility 536

/ брой: 133

Преди да теглим потребителски кредит

автор:Дума

visibility 452

/ брой: 133

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ