16 Ноември 2024събота16:20 ч.

Шоу (д)ефекти

/ брой: 95

автор:Альона Нейкова

visibility 1972

С явно нетърпение публиката, зажадняла за мащабни културни прояви, очакваше тазгодишното издание на "Евровизия". След принудителната отмяна на надпреварата през 2020-а заради пандемията най-големият песенен конкурс на Стария континент се завърна на живо. Но още първият полуфинал на състезанието показа, че организаторите му с всички сили се опитват да се преборят със страничните ефекти на КОВИД-кризата.

Нагъчканите като копърка в консерва фенове в залата дори не си заслужава да бъдат споменавани. По предварителни намерения те трябваше да са около 3000. Независимо от конкретния брой, отговорността за здравето на публиката на церемонията явно не бе приоритет на домакините в Ротердам. Той не си пролича и в ангажимента им да зашеметят почитателите на "Евровизия" с невиждан концерт, подготвян повече от две години.

Освен искрящите тоалети на водещите, засуканите модерни мултимедии и представянията на двама-трима участници, всъщност нямаше какво друго да се гледа. Повечето изпълнения като че ли бяха за фон, все едно точно в този момент се определя средната температура на всички присъстващи, вместо някой да се погрижи да припомни какво значи да се прави шоу. Май именно това е типичният за "Евровизия" формат през последните години - с единични проблясъци и без запомнящо се изгряване на истински звезди (от ранга на АББА, например).

Личеше си, че всички се стараят, искат да изпеят песента, ако не качествено, то поне не фалшиво. Но почти никой не успя да прогони усещането, че купонът, уви, е втора употреба.

Тепърва ни предстои да преодоляваме последиците от изолацията и всеобщите ограничения, предизвикани от коронавируса. Включително в сферата на музиката, културата на поведението и изкуството като цяло. Но е крайно време да се направи първата реална крачка към излизането от рамките на проява, която по-скоро напомня сюжета от "Игрите на глада". Финалът на "Евровизия" все още има този шанс. Защото зрителите заслужават нещо повече от джендър грим и розови костюмчета върху уж мъжки фигури.

В София се произвеждат 41% от БВП на страната

автор:Дума

visibility 1133

/ брой: 219

Потреблението на домакинствата ускори растежа

автор:Дума

visibility 1119

/ брой: 219

Експерт предлага по-нисък ДДС за рибата

автор:Дума

visibility 1128

/ брой: 219

Тръмп разговаря два часа с Байдън

автор:Дума

visibility 1196

/ брой: 219

Втора инстанция осъди експрезидент на Аржентина

автор:Дума

visibility 1106

/ брой: 219

Протест в Брюксел срещу крайнодесните

автор:Дума

visibility 1183

/ брой: 219

Пет години затвор грозят Марин Льо Пен

автор:Дума

visibility 1043

/ брой: 219

Медийният тероризъм

автор:Александър Симов

visibility 1176

/ брой: 219

Хронично бездействие

visibility 1135

/ брой: 219

"Символичната война" на съюзническите бомби

visibility 1127

/ брой: 219

Кой кой е в проектокабинета на Доналд Тръмп

автор:Дума

visibility 1069

/ брой: 219

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ