09 Юли 2024вторник04:28 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Колонката на Иван Петков

Поредният изкуствен бюджет на Пловдив

/ брой: 75

автор:Иван Петков

visibility 4287

На 18 април Общинският съвет на Пловдив със сигурност ще приеме поредния изкуствено напомпан бюджет. Нещо, което няма да бъде прецедент за най-стария жив град в Европа. Това е вече модел на управление на общината при ГЕРБ от 2011-а насам.
Заложен е бюджет от 526 млн. лв. за 2022 г., след като за 2021 г. при план от 470 млн. лв. изпълнението е 392 млн. лв. Планираните местни приходи са също необяснимо завишени, но реално те няма да бъдат изпълнени. За администрацията в общината и районите са предвидени 27 млн. лв. издръжка - с 5 млн. лв. повече от 2021 г. От тях държавата дава 15 млн. лв., а 12 млн. идват от местните данъци. Това показва, че при необходими 600 души, а назначени 760, пловдивчани плащат за 8 зам.-кмета, всеки със секретарка и шофьор, и още над 160 души, които могат да бъдат съкратени. Повече от ясно е защо се поддържа такъв щат. В общинската администрация е назначена цялата партийна номенклатура на ГЕРБ.
На фона на съвременния свят, в който най-много се говори и се прави за зелените площи, в бюджета на Европейската столица на културата за ОП "Паркове и градини" са предвидени 11 млн. лв., а за "Чистота" - 30 млн. Това обрича поддръжката на 9500 дка зелени площи на провал. Показателно е, че и в предвидените средства за капиталовата програма, която е от 119 млн. лв., за зелена система са отделени само 1,8 млн. Така парковете и градините са обречени. Дори в новия Общ устройствен план на града има предвидени терени за ново жилищно застрояване, където доскоро е  била зелена площ. Т.нар. зелени клинове се унищожават систематично. За да бъде картината още по-отчайваща, в програмата не са заложени средства за спасяване на парк "Лаута", "Дондуковата градина" и нещо, за което ние, социалистите, алармираме - за социализацията на река Марица.
В годините на управление на общината от ГЕРБ капиталовата програма се изпълнява под 50%, т.е. реално много от нещата няма да се случат, а отново всичко ще остане в цветни снимки по сайтове и вестници. Важно е да се отбележи, че липсват и много други ключови обекти - основен ремонт и разширение на бул. "Рогошко шосе", нова сграда на Математическата гимназия, реконструкция на ул. "Младежка", основен ремонт на СУ "Св. Св. Кирил и Методий", преустройството на старата сграда на БНБ, която ние, социалистите, още по време на първите парламентарни избори м.г. настоявахме да бъде музей на Пловдив.
Няма ясен план и предвидени средства дори само за изготвяне на проекти за разширението на входно-изходните артерии - бул. "Коматевско шосе", бул. "Пещерско шосе", Голямоконарско шосе. Тапите са огромни. Те водят и до индустриалните зони на града, а повечето граждани използват автомобили в пиковите часове. Обстановката е изнервена, а местните власти за поредна година нехаят. Въпреки че гилдията на архитектите многократно алармира, че процедурата по поръчки  на "инженеринг" без технически проекти е порочна, явно тази практика ще продължи и през т.г., тъй като обекти, които се изпълняват в момента - подлез Модър-Царевец, подлеза на бул. "Марица"(юг), ремонтът на бул. "Кукленско шосе" и т.н., са без такива проекти.
Приходната част също е изкуствено завишена, което води до неясно изпълнение на разходите. За съжаление на пловдивчани, за поредна година избраните старейшини ще подпишат "бял чек" на администрацията, която безконтролно ще харчи.

Енергетиците станаха заложници на хаоса във властта

автор:Дума

visibility 484

/ брой: 127

Предлагат по-висок таван на ваучерите за храна

автор:Дума

visibility 419

/ брой: 127

Започват проверки на екскурзоводите

автор:Дума

visibility 449

/ брой: 127

Започва ремонтът на Дунав мост

автор:Дума

visibility 429

/ брой: 127

Лондон иска рестарт на диалога с ЕС

автор:Дума

visibility 564

/ брой: 127

Французите гласуваха на втори тур

автор:Дума

visibility 468

/ брой: 127

България и Китай стават все по-близки

автор:Таня Глухчева

visibility 536

/ брой: 127

Накратко

автор:Дума

visibility 373

/ брой: 127

Галактически кабинет

автор:Александър Симов

visibility 500

/ брой: 127

Посланията на Орбан в Москва

visibility 433

/ брой: 127

Нов сюжет за "Параграф" 22 "написа" вотът "2 в 1"

автор:Юлия Кулинска

visibility 449

/ брой: 127

Байдън задълбава кризата на „дълбоката държава“

автор:Юри Михалков

visibility 539

/ брой: 127

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ