14 Ноември 2024четвъртък07:56 ч.

Неков предлага ЕК да защитава българското розово масло

автор:Дума

visibility 3473

Момчил Неков отправи предложение всички европейски продукти защитени по схемата за географските указания да бъдат защитавани в международните споразумения. Към момента освен розата, България е защитила и горнооряховския суджук. В края на юни българският евродепутат ще представи родни продукти с потенциал за успешна защита по схемата на конференция в София. Българският евродепутат Момчил Неков направи предложение към становище на земеделската комисия на ЕП EI да защитава всички успешно защитени европейски продукти с географски указания при воденето на търговски преговори с трети страни. Схемата на географските указания гарантира връзка на продукта с даден географски регион. Това става чрез успешна защита по правилата заложени в европейската схема за качество на ЕС, която функционира вече няколко десетилетия в ЕС. Държави като Франция и Италия имат по над 200 продукта, но дори една Хърватия, която е членка на ЕС от 2013 г. има вече успешно защитени 10 продукта. Със своето изменение българският евродепутат предлага по време на преговори по международни търговски споразумения Комисията да защитава всички успешно защитени продукти по тази схема, като към момента те са близо 1,300. Сега подходът е друг. В преговорите по споразумението със САЩ например Еврокомисията заедно с държавите членки е избрала тези географски указания, които имат най-голямо икономическо значение за пазара на САЩ. Двете български защитените географски указания според ЕК не отговарят на този критерий и следователно не са били включени в списъка. "Това е ограничителен режим за малкия и средния бизнес на продукти извън предварително одобрения списък", смята Неков. "Това също така дава предимство пред онези продукти, които не са вписани в схемата все още, а имат потенциал за това или предстоят да бъдат защитени", допълва той. Защитата и включването на продукт в международните споразумения дава право на интелектуална собственост върху съответния продукт, но също така създава видимост и помага в брандирането на ЕС и на неговите държави членки. През юли 2015 г. Момчил Неков обяви началото на своята кампания "Да защитим българския вкус", чиято цел е идентифициране на продукти - потенциални кандидати за вписване по европейските схеми на географските указания. "Тези схеми за възможност за създаване и поддържане на поминък в региони извън индустриалните и вече икономически силните региони", смята той. Резултатът от кампанията и българските продукти с потенциал за защита ще бъде обявени в края на юни на конференция в София.

Левите се опасяват от катастрофа с Бюджет 2025

автор:Дума

visibility 861

/ брой: 217

КЗК се захвана с електронните ваучери за храна

автор:Дума

visibility 707

/ брой: 217

ТЕЦ "Марица изток 2" пусна 6 енергоблока

автор:Дума

visibility 647

/ брой: 217

Бизнесът очаква срив на поръчките и ръст на инфлацията

автор:Дума

visibility 738

/ брой: 217

1000 дни от началото на войната в Украйна

автор:Дума

visibility 962

/ брой: 217

Включиха РСМ в карта на Велика Сърбия

автор:Дума

visibility 772

/ брой: 217

Грузия отива на нови избори?

автор:Дума

visibility 704

/ брой: 217

И Нидерландия с контрол по сухопътните си граници

автор:Дума

visibility 855

/ брой: 217

Пълен софийски провал

автор:Александър Симов

visibility 836

/ брой: 217

"Сребърни чучулиги" и "Альоша" отново звучаха в София

автор:Боян Бойчев

visibility 801

/ брой: 217

Събитие в енергетиката

visibility 896

/ брой: 217

Краят на глобализма

автор:Таня Глухчева

visibility 785

/ брой: 217

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ