Димчо Михалевски:
Чуха ни за магистрала "Тракия"
Отложиха пробите на аутобана, защото валяло
/ брой: 91
Под претекст, че метеорологичните условия не са подходящи, зам.-министърът на регионалното развитие и благоустройството Георги Прегьов не разреши на експерти от акредитираната строителна лаборатория да вземат проби от насипите по трасето на Лот 2 от автомагистрала "Тракия" в района на Стара Загора. Според него и представителката на ДНСК инж. Женя Пеева завалелият през нощта дъжд нямало да позволи да бъдат направени коректни изследвания на използваните от изпълнителя "Магистрали Трейс" инертни материали, категоричен беше Прегьов.
На противоположно мнение бе депутатът от КБ и бивш зам.-министър Димчо Михалевски, който наскоро алармира, че пътните строители използват неподходящ материал, отпадък от въгледобива в някогашната мина "Миньор" край Димитровград.
Той се изненада, че лекият дъжд ще се отрази на пробите, но след няколкоминутен разговор "насаме" с Прегьов също даде "заден" и си тръгна заедно с екипа на лабораторията при УАСАГ.
В крайна сметка тревогата, която изразихме за възможно компрометиране на обекта заради неподходящ инертен материал, даде резултат и през последните седмици строителите положиха допълнителен слой, докаран от други, различни от табаните край село Радиево места, заяви Михалевски. По негови данни обаче от "Магистрали Трейс" са успели да положат близо 2,5 млн. кубически метра червена пепелина по трасето на Лот 2, която не отговаряла на изискванията.
Разговарял съм с пенсионирания вече директор на "Марбас" Пенко Ганев и от него зная, че на няколко пъти преди години са правени опити пепелината да бъде използвана, но изследванията показали недвусмислено, че тя не е подходяща за пътно строителство. Настояваме да бъдат направени нови проучвания, избрал съм поне шест места, откъдето да бъдат взети необходимите количества. Самото изследване изисква около 3 седмици, коментира народният представител от левицата.
Няма да влизам в диалог с Михалевски, аз също съм строителен инженер, но сега съм тук в качеството на зам.-министър. Не МРРБ е възложител, а Агенция "Пътна инфраструктура", има си избрана фирма за строителен надзор, както и лицензирана лаборатория. Те решават кога и откъде ще вземат пробите, контрира Прегьов.
Той и инж. Пеева не можаха да кажат новата дата за взимане на проби и дали това няма да се случи на 21 април, когато премиерът Бойко Борисов и министър Плевнелиев ще инспектират участъка.