10 Юли 2024сряда02:19 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Обособяването на училища за елита е неприемливо

/ брой: 274

автор:Дума

visibility 1222

Образователната ни система не трябва и не може да бъде адаптирана приоритетно само към учениците с по-голям потенциал или предимно към учениците с по-големи икономически възможности.
Два са най-тревожните проблеми в образованието. Първият. Образованието може и трябва да развива интензивно деца с по-значим интелектуален потенциал, както повечето образователни системи в европейските страни. Съображенията са за ускоряване на икономическото развитие, създаване на научен капацитет и изпреварващ научно-технически потенциал. Вторият. Става въпрос за социалното разслоение на обществото. Много ученици остават вън от образователната система, други - на ниско образователно равнище и високо ниво на нищета.
Единият акцент на развитие е разгръщане на диференцирана образователна система, в която има както училища за изявени ученици, така и училища за деца с програмирана нищета. Другият път е чрез така наречената отворена система. Във всяко основно и средно училище, където е възможно, изявените ученици да се обособяват в елитни паралелки. Това е то отворена образователна система. Всеки може да се възползва от системата с отворено учебно съдържание, с отворени възможности за пълноценни взаимоотношения в една и съща сграда, с едни и същи учители, с едно и също училищно ръководство и с една и съща материална база. Практиката да се самообособяват училища само за изявени ученици е неприемлива и според мен трябва да бъде преустановена.

Доц. Петко КРЪСТЕВ, Кърджали        
                                                                       
                                                            

 

Връщат ни ресто само в евро

автор:Дума

visibility 513

/ брой: 128

Губим 845 млн. лв. заради Шенген

автор:Дума

visibility 384

/ брой: 128

6-ти блок на АЕЦ "Козлодуй" отново заработи

автор:Дума

visibility 372

/ брой: 128

Левицата спечели изборите във Франция

автор:Дума

visibility 399

/ брой: 128

Орбан и Си Цзинпин искат мир в Украйна

автор:Дума

visibility 447

/ брой: 128

Индийският премиер пристигна в Москва

автор:Дума

visibility 368

/ брой: 128

Атина забрани шествие в защита на семейството

автор:Дума

visibility 410

/ брой: 128

Порочен кръг

автор:Валентин Георгиев

visibility 395

/ брой: 128

Неудобни въпроси

автор:Симеон Николов

visibility 445

/ брой: 128

За сянката и дунапрена

visibility 346

/ брой: 128

Какво се обърка с аптеките?

visibility 386

/ брой: 128

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ