17 Септември 2024вторник22:58 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

"Коне с капаци"

/ брой: 11

автор:Таня Глухчева

visibility 328

Таня ГЛУХЧЕВА


Образователната ни система е необятно и плодородно поле за проблеми. Те никнат сами. Поредният фрапиращ пример е за учители, които не насърчават децата да правят нищо допълнително извън часовете. От една страна, преподавателите се оплакват как не могат да привлекат вниманието, как всичко е скучно на подрастващите, а, от друга - щом някой прояви желание да направи нещо и "излезе от стадото", веднага е "черната овца". 

И ето го (поредния) омагьосан кръг. Хем се твърди, че днешните ученици не умеят да анализират, разсъждават, учат всичко наизуст за оценки, хем по никакъв начин не се стимулират да покажат наученото на практика. В същото време "експерти" се надпреварват да дават за пример други държави, където теорията и практиката вървят ръка за ръка, дори втората преобладава, а при нас било обратното.

Защо учителите са против, когато дете е изготвило проект по собствено желание и иска да го покаже пред класа? Нали така се отпуска да говори пред аудитория - друг сериозен проблем сред подрастващите. Не, насърчава се зазубряне на материал, възнаграждава се с отлична оценка, преподавателят е доволен, че е изпълнил плана, и отказва да направи нещо допълнително.

Коментарът не е "по принцип". Говоря за случай от столично училище. Третокласничка решава да изненада учителката си с презентация. Получава похвала с половин уста и обещание да я покаже "другата седмица, когато има време". Другата седмица идва, преподавателката си е изпяла урока, до края на часа има още много време и... учениците са оставени да правят, каквото искат. Ученичката напомня за проекта си и, вместо благодарност, разочаровано чува: "Много си досадна, седни си!" 

Как това дете да има желание отново да положи труд вкъщи? Оставяме настрана непедагогическия подход... Система от "коне с капаци" не може да произведе друго, освен следващо поколение "коне с капаци". Докога?

Отчитат рекордни загуби на вода

автор:Дума

visibility 461

/ брой: 177

"Булгаргаз" иска поскъпване на газа с 3% през октомври

автор:Дума

visibility 375

/ брой: 177

НСИ отчете годишна инфлация от 2,1%

автор:Дума

visibility 417

/ брой: 177

Бум на фалшивите столевки

автор:Дума

visibility 404

/ брой: 177

Втори опит за убийство на Доналд Тръмп

автор:Дума

visibility 423

/ брой: 177

Рокади в Еврокомисията

автор:Дума

visibility 416

/ брой: 177

Мексико прие съдебната реформа

автор:Дума

visibility 379

/ брой: 177

Стачка в косовския парламент за по-високи заплати

автор:Дума

visibility 394

/ брой: 177

Жалките пари

автор:Аида Ованес

visibility 439

/ брой: 177

Вода газим, жадни ходим

автор:Мая Йовановска

visibility 397

/ брой: 177

Българчета - граждани на света

автор:Дума

visibility 426

/ брой: 177

Виновен е Рогатия

автор:Мая Йовановска

visibility 393

/ брой: 177

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ