01 Август 2024четвъртък17:32 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Управляващите нагласили свои хора за пътни одитори

/ брой: 87

автор:Искра Тодорова

visibility 2945

Подозрение, че управляващите са нагласили свои хора да бъдат пътни одотири изразиха вчера депутати от левицата по време на обсъждането на второ четене на Закона за пътищата.
Според законопроекта одитор на пътища може да бъде всеки строителен инженер.
Ако вече сте си подготвили хора за тези позиции, кажете, призова социалистът Румен Такоров. Той каза, че не разбира логиката на управляващите. Такоров обясни, че по принцип архитектите участват в изграждането на пътища, тунели, мостове само с допълнителни елементи. Всичко останало се прави от строителен инженер. Този, който проверява работата, трябва да е с по-висока квалификация, а вие в момента давате възможност това да се прави дори от хора, които нямат магистратура, обърна се към мнозинството Такоров. Дупките и повредените светофари са нещо различно от това, за което говорим, наблегна депутатът.
Социалистът Димчо Михалевски също възрази на логиката на управляващите. "Не може всеки геолог или хидроинженер да прави тази важна проверка", каза той и предложи към точката да се добави, че освен дипломата за инженер одиторът трябва да има и квалификация за "пътно строителство". В противен случай ще имаме много одитори, но без съответната квалификация, заяви той. Любен Татарски отговори, че по принцип бил съгласен, но се опасявал, ако се въведе предложението на Михалевски, да не се стесни прекалено кръгът на кандидатстващите.
"Въпросът е в качеството, а не в количеството", отговори Михалевски, и допълни, че в момента има достатъчно пътни инженери, които стоят без работа. Говорим за безопасност на пътя все пак, категоричен бе депутатът от левицата.
Въпреки това мнозинството отхвърли предложението на Михалевски и не прие изискването за квалификация "пътно строителство" при избора на одитори на безопасността на пътищата.

 

Време е да сложим край на слугинажа в енергетиката

автор:Дума

visibility 536

/ брой: 145

В Брюксел ни се чудят защо не строим АЕЦ "Белене"

автор:Дума

visibility 605

/ брой: 145

Газът поскъпва с 5,7% през август

автор:Дума

visibility 419

/ брой: 145

Половин София ще доплаща за парно

автор:Дума

visibility 467

/ брой: 145

САЩ ще следят диалога между Скопие и София

автор:Дума

visibility 627

/ брой: 145

Жертви на протестите във Венецуела

автор:Дума

visibility 542

/ брой: 145

Безредици на Острова, 22-ма полицаи са ранени

автор:Дума

visibility 472

/ брой: 145

Алжир изтегли посланика си във Франция

автор:Дума

visibility 544

/ брой: 145

Джендъри в спорта

автор:Марин Милашки

visibility 493

/ брой: 145

Масова култура и кич

visibility 514

/ брой: 145

Увеличават линията на бедност, но дали е достатъчно

автор:Аида Паникян

visibility 497

/ брой: 145

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ