09 Юли 2024вторник02:20 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Перфоратор

/ брой: 142

автор:Искра Милева

visibility 1933

"Ново двайсе" пръкна вчера зам.-кметът по транспорта на София Любомир Христов. Щял да внесе предложение глобата за гратисчиите в градския транспорт да стане 20 лева вместо сегашните 10. Той все пак се смили и успокои софиянци, че засега нямало да вдига цената на билетчето. Иначе мярката можела да доведе до събираемост на средства, с които да се купят нови автобуси, тролеи, трамваи.
Той, заместникът на Йорданка Фандъкова, хубаво лансира нова идейка. Но докато я представяше, стана ясно, че въпросното общинско дружество, което се грижи да "вози" софиянци, е на жестока загуба от 46 милиона лева. По-млад от 20-годишен автобус трудно може да се види по столичните улици, а откъм травмай сме обрали все що има за изхвърляне от Европата.
И ето я загадката. Колко глоби трябва да се съберат, за да се смени този автопарк? И по-важното - защо отново от джоба на столичани. Вярно е, че на чужд гръб и 100 тояги са малко, както казва народът. Но управниците от "Московска" 33 дали не забравят колко пъти досега вдигаха цената на билетчето? И то все със същия мотив - щели били да се купуват нови рейсове и трамваи. Къде са? Нека не ни залъгват с тези "втора ръка". Защо толкова време не се купиха?
Или под оптимизиране на градския транспорт се разбира нещо друго. Може би трябва да се вдигнат заплатите на контрольорите, които май много-много не си вършат работата?
Къде е оптимизирането, когато се оказва, че софиянци могат да се радват на цели 13 вида трамвая? Ама една нова мотриса излизала около 2 милиона лева, ожалиха се от общината. А колко излиза поддръжката на толкова стари и различни трамваи? Не е необходимо да сме счетоводители, за да пресметнем.
Дори според най-елементарната логика за всяка услуга се плаща. Да, нека софиянци си плащат за билетчетата. Да, нека си плащат и глобите. Но нека получат и съответната услуга. Поредно управление на столицата завършва без цялостна транспортна схема, което няма как да не се отрази и на градския транспорт. Именно тук бе заложено намерението да може да се плаща за пътуване на километър, от спирка до спирка и пр. А какво става? Досега я някой кмет, я някой зам.-кмет декламира идеи. Като факт - нищо. Май пак опираме до това, дето е рекъл народът: "Бензинът ваш, идеите наши".
Вчера чухме поредната гениална идея за това как да се бръкне в джоба на обикновения човек. При това с екстрени разчети - още от юли например. Лесничко и простичко! Не е като "трудната" сметка със заплатите и пенсиите. Но то и търпението е до време. Да не се окаже накрая, че в т.нар. градски транспорт на София друго я има, я няма но гратисчии ще сме всички до един.
 

Енергетиците станаха заложници на хаоса във властта

автор:Дума

visibility 484

/ брой: 127

Предлагат по-висок таван на ваучерите за храна

автор:Дума

visibility 419

/ брой: 127

Започват проверки на екскурзоводите

автор:Дума

visibility 449

/ брой: 127

Започва ремонтът на Дунав мост

автор:Дума

visibility 429

/ брой: 127

Лондон иска рестарт на диалога с ЕС

автор:Дума

visibility 564

/ брой: 127

Французите гласуваха на втори тур

автор:Дума

visibility 468

/ брой: 127

България и Китай стават все по-близки

автор:Таня Глухчева

visibility 536

/ брой: 127

Накратко

автор:Дума

visibility 373

/ брой: 127

Галактически кабинет

автор:Александър Симов

visibility 500

/ брой: 127

Посланията на Орбан в Москва

visibility 433

/ брой: 127

Нов сюжет за "Параграф" 22 "написа" вотът "2 в 1"

автор:Юлия Кулинска

visibility 449

/ брой: 127

Байдън задълбава кризата на „дълбоката държава“

автор:Юри Михалков

visibility 539

/ брой: 127

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ