Цакат ни с малко бонбони в големии кутии
/ брой: 4
Потребители се свързаха с нас и ни споделиха, че когато си купуват шоколадови бонбони, за да почерпят по някакъв повод, не могат да се ориентират по кутията какви бонбони да си закупят. Това съобщават от Асоциация "Активни потребители" Обикновено с голямо разочарование след покупката на голяма кутия шоколадови бонбони те установяват, че голямата кутия не означава много на брой бонбони. Също потребителите споделят и неудобството при пренасянето на големи и обемни кутии. Много рядко се срещат бонбониери, които са същевременно малки като размери и компактни, а и имат сравнително голям брой бонбони спрямо размера на кутията, коментират от асоциацията.
Затова от "Активни потребители" решават да проверят съотношението на обема на кутията на бонбоните и обема на самите бонбони, за да се получи снимка на пазарната ситуация. В изследването са включени 39 търговски марки бонбони, закупени от големи търговски вериги.
От проучените 39 търговски марки само в две процентът на запълване е над 50%. Това са Merci 250 g (72% запълване) и Selection Chocolate (69%). На другия полюс с 10% и по-малко запълване на обема на кутията са Suchard Lucia (10%), Черноморец (10%), Дръвчета (10%), Cherry (9%), Тройка (8%), Roshen Chocolateria (7%), Roshen Compliment (7%), Magnifique (7%) и Елит Gourmet Collection (6%). Всички останали марки се разполагат в диапазона от 11% до 29%, показва изследването.
Шоколад от 100 гр. се побира в опаковка с обем от около 110 куб. см., а бонбоните с най-малко тегло в проучването Daris Cherry (с тегло от 105гр.) са опаковани в 813 куб. см. Това означава, че в опаковката на бонбоните могат да се поберат близо 8 шоколада, пишат от асоциацията.
Понастоящем не съществуват регулации или законови изисквания, които да са нарушени. Производителите имат право сами да преценяват какво количество в каква опаковка да предлагат. Важното е потребителите да са информирани и да не се оставят на импулса и бързата визуална преценка при пазаруване, а да вземат максимално информирани решения, съветват от организацияна. Трябва да поставим и въпроса за генерираните отпадъци от опаковки и каква е отговорността на производителите за намаляването им чрез използване на по-малки опаковки, посочват от асоциацията.