18 Октомври 2024петък11:28 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Димчо Михалевски:

Над пепелта "Трейс" полагат пръст от речни корита

/ брой: 62

автор:Ралица Николова

visibility 1585

- Г-н Михалевски, първата реакция на АПИ бе, че няма никакви нарушения около магистрала "Тракия". Стана ясно обаче, че "Трейс" не са доказали истинността на сертификата за материалите, които използват. Не е ли тук пропускът на контролните органи? 
-  Вече сме предоставили протоколите от лабораторните изследвания както на АПИ, така и на фирмата по надзора, която ги поиска. Коментарът от страна на тези органи бе, че те били направили всички необходими изпитвания. Вярно е, че когато се използват лицензирани инертни материали, се дава проста декларация за съответствие. Правят се стандартни проби по отношение на зърнометрията, на влажността, на показателите за пластичност и т.н. Но в момента имаме друго положение. Фирмата изпълнител бе заявила още в тръжната процедура, че ще добива материал от своите собствени кариери. Очевидно е обаче, че материалът е отпадъчен, достатъчно разнороден, по същество пепел, съдържащ в голяма си част органични вещества. Затова е задължително да се направи проба не просто за плътност на материала, а за неговото работно състояние и реагиране, когато се променя средата. Не толкова при промяна на температурата, колкото на влажността. Нищо, че министър Плевнелиев обясни, че магистралата щяла да се деформира при 1000 градуса...
Искам да поставя още два въпроса към изпълнителите и към АПИ. Нека представят декларации за съответствие на всички материали, които са в насипите. Не само на тази пепел, защото имаме информация, че голяма част от материалите, които се поставят в Зона А, също не са от кариерите на "Трейс". Те са от добит материал от различни речни корита, собственост на прословутия Йоско, който катастрофира съвсем наскоро. Това е изключително тревожно, защото няма гаранции какъв е и този материал. Освен това, след като "Трейс" не ползва собствените си кариери, то значи "спестява", не дава на държавата и на общинските бюджети концесионната такса. Като имате предвид, че обемите там са над 2 млн. кубика, а таксите са малко над 1 лев, защо държавата не си търси тези такси?
- Дали бездействието на АПИ е свързано с това, че новият шеф на агенцията всъщност по образование е компютърен специалист?
- Ще си спестя да коментирам новия шеф на АПИ. Нека да му дадем малко време да навлезе. Притеснителното е друго. Защо министърът допусна да се назначи нов човек в този ключов момент и за агенцията, и за проектите, които тя изпълнява? При положение, че очевидно има проблеми в АПИ, той допусна да се сложи човек, който не е минал през конкурс. В края на 2009 г. същият този министър продъни ушите на хората какъв конкурс по международни стандарти прави за избор на предходния директор на АПИ. А сега той прозрачно, както сам се окачестви, е провел разговори с над 100 специалисти на четири очи. Това е страхотна прозрачност, впечатлен съм! И избра "най-добрият". Времето ще покаже, но оставам дълбок скептик.
- МРРБ моментално отрече за проблема и обвини опозицията в "партизанска война". Откъде тогава да очакваме адекватна реакция и навременна намеса?
- Това правителство, в лицето на премиера и на Плевнелиев, постоянно обяснява как ще направи магистрали. Това е задължение на всяко правителство. Предишният кабинет пусна в експлоатация над 114 км и подготви за пускане нови 31 км, за които сегашното управление издаде акт 16 и ги откри. Не е лошо, но е смешно да обясняваш, че нищо друго не правиш, защото правиш магистрали. Още повече, че магистралите в момента не се правят с национални, а основно с европейски средства. За да ги правят днес, те бяха подготвени от предишното управление - и като проектиране, и като осигуряване на финансирането. Как ги правят обаче? Обясняват, че няма пари за други неща, замразяват доходите. В същото време магистрала "Люлин" все още не е пусната, а вече тунелите текат. Хидроизолациите са направени по безобразен начин. Бетонът на "Люлин" е изливан като ширпотреба и никой не може да каже какво точно е изливано, къде е изливано и каква е неговата якост. И това при положение, че слагат пепел на Лот 2, а на Лот 3 и Лот 4 фирмите взимат материал отстрани безконтролно. Има нерегламентирано поставяне на овлажнени почви и на несортиран материал в основата. Значи проблемът е системен и много тежък. Няма да имаме магистрала като хората, а в същото време правителството набляга, че ги строи по перфектен начин. Тоталното разминаване между думи и дела е най-големият проблем.

Ректорите поискаха по-голяма финансова независимост за ВУЗ

автор:Дума

visibility 13

/ брой: 199

Милен Митев с втори мандат в БНР

автор:Дума

visibility 13

/ брой: 199

ВСС започна процедурата за избор на председател на ВАС

автор:Дума

visibility 12

/ брой: 199

Чуждите инвестиции се сринаха със 77% за година

автор:Дума

visibility 12

/ брой: 199

Завършването на първия лот от "Хемус" се отлага

автор:Дума

visibility 11

/ брой: 199

61% от питейната вода у нас се губи

автор:Дума

visibility 1151

/ брой: 198

Планът на Зеленски удари на камък в НАТО

автор:Дума

visibility 12

/ брой: 199

Атина против двустранните мигрантски споразумения

автор:Дума

visibility 12

/ брой: 199

София и Скопие ще строят Коридор №8

автор:Дума

visibility 12

/ брой: 199

Аржентина и България заедно на Антарктида

автор:Таня Глухчева

visibility 12

/ брой: 199

Безсрамие!

автор:Мая Йовановска

visibility 0

/ брой: 199

Мутра „спасител“

автор:Юри Михалков

visibility 12

/ брой: 199

100 решения за България

автор:Дума

visibility 10

/ брой: 199

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ