Задават се нови тапи по магистрала "Хемус"
От днес започва поредният ремонт - на тунелите "Топли дол" и "Правешки ханове"
/ брой: 216
Основен ремонт на тунелите "Топли дол" и "Правешки ханове" на автомагистрала "Хемус" започва от днес, предупреди Агенция "Пътна инфраструктура". Това става месеци след като приключи станалият легендарен ремонт на тунел "Витиня".
До юли догодина тръбите в посока Варна ще бъдат затворени и цялото движение ще бъде поето от платната в посока София. След това ще стане обратното, трафикът ще се тъпче в ремонтираните тръби в направление Варна, за да бъдат рехабилитирани участъците, водещи към столицата. Така се очертават за дълго "тапи", които ще тормозят пътуващите за Северна България .
От АПИ подчертават, че строителните работи са неотложни. Скоростта по отворените тръби, които ще поемат трафика и в двете посоки, ще бъде ограничена до 50 км/ч. От пътната агенция се извиняват на шофьорите "за причинените неудобства", като изтъкват, че строителните дейности са необходими, за да се осигури безопасността на движение през съоръженията и те да отговарят на всички европейски изисквания.
Тунел "Топли дол" е дълъг малко под 900 метра. Намира се на 39-ия километър на автомагистралата и е в експлоатация от 1985 г. Рехабилитацията на съоръжението предвижда изграждане на нова хидроизолационна и отводнителна система, нова облицовка и тротоарни блокове. Ще бъде извършена реконструкция на пътното платно и на порталните участъци на тунела, както и разширение на тротоарите в тръбата за Варна. Ще бъдат изградени две пешеходни евакуационни напречни връзки между тръбите на съоръжението. Ще бъдат обновени асфалтобетоновата настилка, хоризонталната маркировка и вертикалната сигнализация. Ремонтът е възложен след проведена обществена поръчка на ДОРС - ИНФРАСТРУКТУРА" ООД. Договорът е на стойност 42 617 853,59 лв. с ДДС.
Тунел "Правешки ханове" е при 54-ти км на "Хемус" на около 1,8 км от пътния възел за Правец. Въведен е в експлоатация през 1999 г. Дължината на тръбата за Варна е 834 м, а на тръбата за София е 830 м. Двете тунелни тръби ще са с нова облицовка, съвременна дренажна и хидроизолационна система и тротоарни блокове. Предвидено е подобряване на отводняването. Ще бъдат основно ремонтирани вече изградените 7 напречни връзки, свързващи двете тръби на тунела. Тунелът ще разполага с комбинирани аварийни ниши с хидранти, SOS телефони, пожарогасители.Ремонтът е възложен на ГБС-Инфраструктурно строителство" АД. Договорът е на стойност 47 756 186,84 лв. с ДДС.
През последните десетина година участъци от магистрала "Хемус" непрекъснато са в ремонт, което предизвиква километрични задръствания в пиковите часове. Основно се ремонтират виадукти или тунели, а междувременно активната лента на т.нар. нулев лот вече също се нуждае от ремонт.