14 Февруари 2025петък11:20 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Българските потребители не усещат забавяне на инфлацията

/ брой: 26

автор:Дума

visibility 9952

Българските граждани започват новата година с нарастващ песимизъм. Общият показател за доверието на потребителите през януари 2025 г. отново намалява, падайки до отрицателно ниво от минус 19,5%. Това показват данните от тримесечното издание "Наблюдение на потребителите" на НСИ. Според тях показателят се е свил със 7,3 пункта от предишното издание от октомври, когато той бе на ниво от минус 12,2%. За сравнение, през лятото на 2024 г. индексът отбеляза леко подобрение с 5,6 пункта, но остана на негативна територия от минус 8,4 на сто. От НСИ обясняват тенденцията с влошени нагласи както в градовете, така и в селата.
Общият показател спада, което се дължи на пониженото доверие сред населението - както в градовете, така и в селата – съответно с 5,2 и 12,6 пункта, пишат експертите от НСИ.
Оказва се, че потребителите са с по-негативни мнения не само за икономическата ситуация в последните дванадесет месеца, а и за следващите толкова, "в резултат на което балансовите показатели намаляват съответно с 14,4 и 8,4 пункта.
Домакинствата са и с по-негативни очаквания относно личните си финанси спрямо тези от октомври 2024 г.
Потребителите не усещат забавянето на инфлацията. Те продължават да са на мнение, че през последните 12 месеца има покачване на потребителските цени. Същевременно и инфлационните им очаквания за следващите 12 месеца се засилват, в резултат на което балансовият показател се покачва с 16%, казват от статистическия институт.
Такива са и оценките за безработицата в страната, която се очаква да нарасне. По последни данни към третото тримесечие на 2024 г. безработицата в България е 3,6%, което е с 0,4% пункта по-ниско спрямо същия период на 2023 г.

КЗК призна, че е безсилна пред цените на храните

автор:Дума

visibility 5561

/ брой: 29

Магистрала "Струма" трябва бъде завършена до юни 2031 година

автор:Дума

visibility 5474

/ брой: 29

Всеки втори купувач на жилище в София иска до 15% отстъпка от цената

автор:Дума

visibility 5060

/ брой: 29

Такситата с право на 6 курса до Терминал 2 на ден

автор:Дума

visibility 5582

/ брой: 29

За Европа САЩ вече са партньор

автор:Дума

visibility 5254

/ брой: 29

Румънският премиер имал връзки с имотната мафия

автор:Дума

visibility 5445

/ брой: 29

Брюксел разреши хляб с прах от червеи

автор:Дума

visibility 5562

/ брой: 29

Накратко

автор:Дума

visibility 5903

/ брой: 29

Целта е постигната

автор:Евгени Гаврилов

visibility 5807

/ брой: 29

Искам да върна смисъла и политиката в БСП

автор:Юлия Кулинска

visibility 5643

/ брой: 29

Мога да направя БСП партия на бъдещето

автор:Юлия Иванова

visibility 5573

/ брой: 29

"Свобода" на пазара ли?

автор:Боян Дуранкев

visibility 5740

/ брой: 29

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ