Московска трупа затваря "Черната кутия"
По-малкото братче на "Сцена на кръстопът" допълва със селекцията си пъстрата картина на съвременните театрални търсения
/ брой: 136
С премиерата на "Каменният гост" от Александър Сергеевич Пушкин на Московския областен театър "А.Н. Островски" в събота ще завърши петото издание на международния фестивал за камерен театър "Черната кутия". Според неговия директор писателя Недялко Славов постановката е съвместен проект на театъра и фестивала и ще се изиграе преди Москва на камерната сцена на Пловдивския театър. Тя е експериментална работа на младежката творческа група на московския театър и, от една страна, с нея се продължава цикълът спектакли в малко игрово пространство, в стилистиката на "лаконичния театър", от друга - продължава сътрудничеството с млади режисьори. В случая това е Олеся Невмержицка. В рамките на гостуването си в Пловдив творческият екип съвместно със студенти от специалността актьорско майсторство в Пловдивския университет "Паисий Хилендарски" ще проведе два уъркшопа върху темите "Техника на дишането" и "Техника на сценичната реч" с режисьорката Олга Василева.
Седем театрални събития изскочиха от "Черната кутия" и на първо място се открои "Независимото театрално лице на Израел" със спектакъла-кабаре "Хаотичният Одисей" на Иш театър и с моноспектакъла на Инбал Лори "Жената, която можех да бъда". Представлението на испанската театрална група "Диафано" - "Сърцето причинява бъркотии", по фрагменти от текстове на млади испански автори, носители на наградата "Маркеш де Брадомин", направи силно впечатление със свежестта и находките си и, може би, наесен техните диалози ще прозвучат и от сцената на Пловдивския театър.
Българското участие бяха моноспектакълът на Мимоза Базова "Родилно петно" на ТР "Сфумато", изигран в автентичната атмосфера на Баня "Старинна", фотоизложбата и филмовата прожекция с участието на Георги Тошев "Невена и нощта", посветени на голямата българска актриса. Специален гост бе известният цигулар Мичо Димитров. Състоя се и прочит с участието на актьора Симеон Алексиев на пиесата на Мартин Карбовски "Американска свиня". Тази година осъществен с помощта преди всичко на община Пловдив, на Министерството на културата и на посолството на Израел у нас, фестивалът "Черната кутия" печели все повече приятели. Младите хора са любопитни към алтернативните форми на театралното изкуство и няма да е преувеличено, ако кажем, че по-малкото братче на "Сцена на кръстопът" допълва със селекцията си пъстрата картина на съвременните театрални търсения.