16 Ноември 2024събота12:29 ч.

Управленски манталитет

/ брой: 103

автор:Ина Михайлова

visibility 1745

Свикнахме на манталитета на управляващите. Пускат ни въдицата със стръвта и чакат. Ако сме достатъчно добри шарани - хващаме се и номерът им минава. Ако поопънем кордата и има опасност тя да се скъса, само окъпят, окъпят червея, па си го извадят. И зачакат, докато бдителността ни се приспи.
Не е добре, че ни мислят за шарани. На такива обаче мязаме, ставайки изкупителна жертва на безподобно жалките им опити да ни убедят, че всеки ден коват закони в наш интерес и защита. С подобно чувство на самодоволство вчера избраниците от мнозинството гласуваха на първо четене европейски текст за защита на потребителските ни интереси на пътници в жп транспорта. Глоби от 2000 до 5000 лв. предвиждат промените в закона за всеки превозвач, който откаже информация на пътник или даде непълна такава.
Представете си само. Пита байчото на гарата в Левски: "Кога тръгва "пътникът" (б.р. - пътническият влак)?", а каката с дъвката зад гишето между две млясвания споделя: "Когато тръгне." И ти иде да я извадиш през отворчето на гишето. Но не би... За в бъдеще, уважаеми гражданино, ситуацията ще е по-различна. Питаш ти, каката пак дъвче и нагло ти отговаря, но вече под угрозата от санкция. Ако се оплачеш. Ако има на кого да се оплачеш. Ако знаеш на кого да се оплачеш. И какво, като се оплачеш? Ще глобят превозвача? Кой ще го глоби? И той ще ти плати обезщетение? Откъде пари?
Или просто си гласуваме красиви текстове, зад които прозира пълното безхаберие на държавата. Онези железници, които нямат пари за храна и заплати на машинисти и кондуктори, които нямат пари за нормални влакове и жп линии, на които ромите ката ден им крадат релсите и проводниците, чиито кантонерски къщички отдавна са свърталище на наркомани и бездомници, които съкращават и разпродават, които ликвидират и трансформират... За същите тези ли железници говорим, че ще бъдат санкционирани? За тези железници, които не знаят и не могат да се оправят с влаковете и линиите, че искат едните да ги разпродават, а другите - да ги пробутат на общините?
Не, сигурно става дума за други железници. Пак не сме разбрали. Или иде реч за онова обозримо бъдеще, в което железниците ще бъдат на печалба? И ще могат да си плащат като поп: за всеки напсуван от кондуктор пътник, за всеки изцапан и скъсан багаж, за всяка нелюбезно дъвчеща продавачка на гише, за всяка промяна в разписанието, за всеки закъснял влак, за всяко дублирано място, за всяка продънена седалка, за всеки незатварящ се прозорец, за всяка непочистена тоалетна... Вярвайте, ще дойде и този миг. Ако има железници дотогава... Засега май е по-добре да ни мислят за шарани, отколкото да ни пращат за зелен хайвер и нагличко да ни се подсмихват.
 

В София се произвеждат 41% от БВП на страната

автор:Дума

visibility 1052

/ брой: 219

Потреблението на домакинствата ускори растежа

автор:Дума

visibility 1026

/ брой: 219

Експерт предлага по-нисък ДДС за рибата

автор:Дума

visibility 1016

/ брой: 219

Тръмп разговаря два часа с Байдън

автор:Дума

visibility 1086

/ брой: 219

Втора инстанция осъди експрезидент на Аржентина

автор:Дума

visibility 1022

/ брой: 219

Протест в Брюксел срещу крайнодесните

автор:Дума

visibility 1090

/ брой: 219

Пет години затвор грозят Марин Льо Пен

автор:Дума

visibility 967

/ брой: 219

Медийният тероризъм

автор:Александър Симов

visibility 1089

/ брой: 219

Хронично бездействие

visibility 1050

/ брой: 219

"Символичната война" на съюзническите бомби

visibility 1045

/ брой: 219

Кой кой е в проектокабинета на Доналд Тръмп

автор:Дума

visibility 994

/ брой: 219

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ