12 Октомври 2024събота16:17 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Влак за никъде

/ брой: 7

автор:Светлана Велева

visibility 2983

От седмици се говори за закриване на жп линии и спиране на влакове, а управници ни обясняват колко оздравително и наложително е това. И въпреки че обществото бе подготвено, информацията шокира. Спирането на влакове не е просто новина, а тенденция за унищожение на железниците, започнала през 2009 г. с идването на ГЕРБ на власт. Вместо да намалят дълговете на БДЖ, те ги увеличиха многократно. А спирането на влакове и закриването на линии започна още тогава. Бяха съкратени хиляди служители. Това предизвика недоволство и поредица протести. Помним как националните стачки на железничарите спираха бързи и пътнически влакове, към което гражданите проявиха солидарност.
Политиката на унищожение претърпя обрат със смяната на кабинета. Данаил Папазов направи ревизия и откри тежки нарушения. Бяха предложени мерки за оздравяване на БДЖ, а идеята за приватизация на "Товарни превози" - ревизирана. Бе решено дълговете да се редуцират чрез продажба на ДМА и стари сгради. Оздравителната програма залагаше на по-голяма субсидия и развитие на жп превоза. За целта спрените влакове и закритите гари бяха възстановени и пътникопотокът - увеличен. За съкращаване на персонал или намаляване на заплати не стана и дума. Програмата за оздравяване на БДЖ бе обещаваща, стига мерките да бъдат продължени.
Служебното министерство не пое щафетата, а с връщането на ГЕРБ на власт се върна и познатата до болка политика - съкращаване на персонал, спиране на влакове и т.н. Това не е политика на оздравяване, а евтаназия. След тези "мерки" жп транспорт няма да има, той остава на изкуствено дишане. Зам.-министър вчера заяви, че нямало да допусне и едно населено място без жп превоз, бил отворен за предложения, но такива от синдикати и граждани нямало. Накрая да не излязат те виновни, защото не са казали на ресорните управляващи как да управляват сектора?

Ураганът "Кърк" опустоши Западна Европа

автор:Дума

visibility 1190

/ брой: 194

ООН разследва смъртта на мигранти в Атина

автор:Дума

visibility 1305

/ брой: 194

Обвиниха бивш румънски министър, вземал подкупи

автор:Дума

visibility 1194

/ брой: 194

Фалшив Путин съобщи в ефир, че подава оставка

автор:Дума

visibility 1162

/ брой: 194

Сигурен неуспех

автор:Евгени Гаврилов

visibility 1294

/ брой: 194

100 РЕШЕНИЯ ЗА БЪЛГАРИЯ

автор:Дума

visibility 1249

/ брой: 194

Ще работим за справяне с демографската криза

автор:Юлия Кулинска

visibility 1201

/ брой: 194

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ