16 Ноември 2024събота15:06 ч.

Не ме моли, а ме убеди!

/ брой: 77

автор:Светлана Велева

visibility 582

Българският туризъм е изправен пред голяма криза заради очаквания драстичен спад на туристи, алармират от няколко седмици браншовици.
След техните вопли да изберем българското и Бойко Борисов призова "всички български граждани да останат в България да почиват, за да спасят родния туризъм". Председателят на браншовата организация Благой Рагин дори се възмути: "Имаме перфектни комплекси. Който иска тишина, може да отиде в Шкорпиловци, стига с тази Гърция! Ние правим такава антиреклама на България, че ми иде да си скъсам ризата!"
Вчера пък министърът на туризма Николина Ангелкова съобщи, че се обсъжда въвеждането на доброволен "етикет за качество", който да се дава на хотели и заведения, които надвишават нормативните изисквания. Така щели да стимулират собствениците, които полагат допълнителни усилия за повишаване на качеството, а потребителите ще се ориентират по-добре на туристическия пазар.
Да плачеш ли, да се смееш ли. Израз на безсилие, на непрофесионализъм или крайна неадекватност са тези реакции?
Първо, българските хотели и заведения си имат категоризация за качество. Тя е задължителна и е установена в Закона за туризма. Прави се именно на база качеството на услугите, материалната база и в съответствие с минималните задължителни изисквания, посочени в наредба. Всякакви екстри и надвишаване на нормативните изисквания, подобряване на качеството на услугата, се оценява с по-висока категоризация, т.е. с повече звезди. Та как точно Ангелкова ще дава етикети за качество, не става ясно.
Молбата да почиваме в България е също толкова убедителна, както и етикети за качество на четиризвезден хотел. Не заради молбата на продавача купувате телевизор, а заради неговото качество и убедителна презентация. Нещо, с което много български курорти не могат да се похвалят. Така, че господин Рагин, не си късайте ризата, а вдигнете качеството на предлаганите услуги. С крещене, молитви и оплакване няма да стане. Защото когато туристът отиде на Българското Черноморие, той иска да се върне здрав и доволен. Болшинството курорти продължават да изливат фекални води в морето и стотици туристи се връщат с обриви и инфекции. Туристът също така очаква, като се храни, да не получава стомашно натравяне и разстройство, и да тича по лекари, чиито услуги там са пъти по-скъпи. На нас ни омръзна всяка година да пишем за детски групи натровени по лагери с долнокачествена храна. Омръзна ни също така, като отидем в скъп морски или планински курорт, привличащ чужденци, да се държат с нас като с хора второ качество, докато чужденците получават привилегировано отношение. И всичко това ни се поднася на двойни цени спрямо курорти в съседни страни, където освен по-евтина услуга, получаваме и по-добро качество, освен отношение. И не се връщаме болни. Е, поработете върху това, подобрете качеството и станете конкурентоспособни на чуждите курорти. И тогава, без да молите българите, те сами ще се редят да идват при вас, както това се случва и сега, където има качествено обслужване на адекватна цена.

В София се произвеждат 41% от БВП на страната

автор:Дума

visibility 1133

/ брой: 219

Потреблението на домакинствата ускори растежа

автор:Дума

visibility 1119

/ брой: 219

Експерт предлага по-нисък ДДС за рибата

автор:Дума

visibility 1128

/ брой: 219

Тръмп разговаря два часа с Байдън

автор:Дума

visibility 1196

/ брой: 219

Втора инстанция осъди експрезидент на Аржентина

автор:Дума

visibility 1106

/ брой: 219

Протест в Брюксел срещу крайнодесните

автор:Дума

visibility 1183

/ брой: 219

Пет години затвор грозят Марин Льо Пен

автор:Дума

visibility 1043

/ брой: 219

Медийният тероризъм

автор:Александър Симов

visibility 1176

/ брой: 219

Хронично бездействие

visibility 1135

/ брой: 219

"Символичната война" на съюзническите бомби

visibility 1127

/ брой: 219

Кой кой е в проектокабинета на Доналд Тръмп

автор:Дума

visibility 1069

/ брой: 219

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ