Китайският и испанският език стават все по-изгодни
Японски и руски са другите перспективни езици, само с английски губим две трети от възможностите за бизнес контакти, показва изследване на езиковата агенция към ЕК
/ брой: 34
Ако предлагате или търсите чрез глобалната мрежа образователни или бизнес контакти единствено на английски език, вие рискувате да загубите две трети от успешните за вас възможности. Това показва току-що оповестеното от Европейската комисия проучване на агенцията "Преводи" (Translated).
От 2005-а агенцията публикува всяка година статистически данни, които подреждат езиците според потенциала им за делови контакти чрез интернет. По този признак агенцията публикува т.нар. Т-индекс на езиците. Данните се използват и за ориентиране на студентите и младите мениджъри в изучаването на езици в университетите и в курсове извън тях.
Промяна в проценти на частта от пазарите, които се падат на водещите 10 страни в света за периода 2011-2015 г.
Пет езика водят класацията по този признак, публикувана в края на януари т.г. - английски, опростен китайски, испански, японски и немски. С използване на първите три езика в класирането - английски, китайски и испански, вие може да използвате 50 на сто от възможностите за продажби, контакти и намиране на партньори чрез интернет, твърдят от агенцията.
Прогноза за потенциала на езиците в световните контакти през 2015 г.
Разутатите от изследването на агенцията се комбинират с анализите на Европейската комисия за състоянието на малките и средните предприятия. Според ЕК предприятията, които имат езикова стратегия и се ориентират по класацията на агенцията "Преводи", са увеличили показателите на оборота и печалбите си с 10 до 25%. Съчетаването например на избора между потенциалните пазари за вашите продукти с индекса на езика показва къде е най-изгодно да се инвестират усилия и средства, за да намерите чрез интернет нови клиенти или партньори за проекти.
В класацията на езиците с Т-индекс с 24,4% водят САЩ, където пазарът за продажби и за образователни контакти е най-широк, показва изследването. САЩ събират в тази област през интернет 245 млн. клиенти от цял свят.
Интересни са данните за темповете, с които смятаните доскоро за екзотични китайски и японски езици стават все по-търсени в световните бизнес дела. В последно време с бърз темп расте изгодата и от владеенето на руски език в деловите контакти в световен мащаб, което вече се е изравнило с това на френския. Традиционно използваните досега западни езици английски, френски и немски намаляват значението си, макар и бавно.