15 Ноември 2024петък21:02 ч.

Китайският и испанският език стават все по-изгодни

Японски и руски са другите перспективни езици, само с английски губим две трети от възможностите за бизнес контакти, показва изследване на езиковата агенция към ЕК

/ брой: 34

автор:Велиана Христова

visibility 488

Ако предлагате или търсите чрез глобалната мрежа образователни или бизнес контакти единствено на английски език, вие рискувате да загубите две трети от успешните за вас възможности. Това показва току-що оповестеното от Европейската комисия проучване на агенцията "Преводи" (Translated).
От 2005-а агенцията публикува всяка година статистически данни, които подреждат езиците според потенциала им за делови контакти чрез интернет. По този признак агенцията публикува т.нар. Т-индекс на езиците. Данните се използват и за ориентиране на студентите и младите мениджъри в изучаването на езици в университетите и в курсове извън тях. 

Промяна в проценти на частта от пазарите, които се падат на водещите 10 страни в света за периода 2011-2015 г. 

Пет езика водят класацията по този признак, публикувана в края на януари т.г. - английски, опростен китайски, испански, японски и немски. С използване на първите три езика в класирането - английски, китайски и испански, вие може да използвате 50 на сто от възможностите за продажби, контакти и намиране на партньори чрез интернет, твърдят от агенцията.

Прогноза за потенциала на езиците в световните контакти през 2015 г.


Разутатите от изследването на агенцията се комбинират с анализите на Европейската комисия за състоянието на малките и средните предприятия. Според ЕК предприятията, които имат езикова стратегия и се ориентират по класацията на агенцията "Преводи", са увеличили показателите на оборота и печалбите си с 10 до 25%. Съчетаването например на избора между потенциалните пазари за вашите продукти с индекса на езика показва къде е най-изгодно да се инвестират усилия и средства, за да намерите чрез интернет нови клиенти или партньори за проекти.
В класацията на езиците с Т-индекс с 24,4% водят САЩ, където пазарът за продажби и за образователни контакти е най-широк, показва изследването. САЩ събират в тази област през интернет 245 млн. клиенти от цял свят.
Интересни са данните за темповете, с които смятаните доскоро за екзотични китайски и японски езици стават все по-търсени в световните бизнес дела. В последно време с бърз темп расте изгодата и от владеенето на руски език в деловите контакти в световен мащаб, което вече се е изравнило с това на френския. Традиционно използваните досега западни езици английски, френски и немски намаляват значението си, макар и бавно.   

 

В София се произвеждат 41% от БВП на страната

автор:Дума

visibility 227

/ брой: 219

Потреблението на домакинствата ускори растежа

автор:Дума

visibility 219

/ брой: 219

Експерт предлага по-нисък ДДС за рибата

автор:Дума

visibility 237

/ брой: 219

Тръмп разговаря два часа с Байдън

автор:Дума

visibility 223

/ брой: 219

Втора инстанция осъди експрезидент на Аржентина

автор:Дума

visibility 247

/ брой: 219

Протест в Брюксел срещу крайнодесните

автор:Дума

visibility 218

/ брой: 219

Пет години затвор грозят Марин Льо Пен

автор:Дума

visibility 257

/ брой: 219

Медийният тероризъм

автор:Александър Симов

visibility 242

/ брой: 219

Хронично бездействие

visibility 210

/ брой: 219

"Символичната война" на съюзническите бомби

visibility 271

/ брой: 219

Кой кой е в проектокабинета на Доналд Тръмп

автор:Дума

visibility 202

/ брой: 219

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ