И Хитлер е строил пътища...
/ брой: 25
Ако не са поледици, ще е нередовен транспорт. Това са обичайните мисли на софиянци, когато се придвижват по столичните улици. Разбираемо е в почивните дни градският транспорт да е на по-големи интервали, но в работен ден, трамваи и автобуси да се чакат по 30 - 40 минути, е безумие. И ако оправданието сега е лошото време, какви са аргументите всяка вечер след 18,30 часа градският транспорт да минава на разреден режим, от порядъка на 20-40 минути? Кое налага тия икономии в толкова ранни часове? Дори селският транспорт в София област не е на толкова разреден режим. Реално това е психотерор върху работещите до по-късно.
Същевременно госпожа Фандъкова заявява, че приоритет и през 2015-а ще бъдат инфраструктурата, транспортът, екологията и културно-историческото наследство. Не ви щем историческото наследство, ако не можем да се придвижваме нормално като в европейска столица, а не като в багдадска провинция. Транспортът не е само да се купят на старо трамвайни мотриси и да се изпишат от бюджета милиони като за нови. Грижа за транспорта е той да е редовен, осигурен и отоплен. Много автобуси не се отопляват - това е пестене или крадене на гориво от самите шофьори, но Фандъкова като кмет следва да контролира тези нарушения. Не става ясно и с какво екологията е приоритет, като улиците дори в центъра са непоносимо мръсни - хартии, отпадъци от храна и всякакви боклуци пълнят централни столични улици. Но ние сме убедени, че когато местните избори наближат, те ще светнат. За качеството на въздуха да не говорим. Част от екологията са и уличните кучета. Милиони от бюджета на София и по програми се изсипаха в борбата с бездомните кучета. Резултатът е същият като този с интеграцията на ромите, където също отидоха доста пари - нулев. Общинското предприятие "Екоравновесие", което се бореше с проблема, погълна 2,6 млн. лв. за строителство на приют в Горни Богров, който уж изгоря, и после трябваше да се дадат още 1,5 млн. лв. за ремонт. За времето на строежа бяха открити какви ли не далавери и сменени трима директори за три години. Всъщност уличните кучета са едно удобно перо за изписване на милиони ежегодно. Иначе кметицата заяви, че е доволна от отминалата година - свършила основни проекти. Свързани със строителство, разбира се. Кучета, мръсотия и недостиг на места в детски градини, си остават дежурни проблеми. Важното е, че се ремонтират улици. С ГЕРБ ние сме свикнали да се радваме на асфалт и високи такси от всичко, което може да се обложи. Сигурно затова общината приключи 2014-а с ръст на приходите от над половин милиард. За тази година пък е заложила бюджет от 1,5 млрд. лв., основно за ремонт и строежи на пътища. Историята разказва, че Адолф Хитлер също строил магистрали, за да възстанови икономиката в Германия. Може би от него взимат пример? А всъщност столичани не искаме толкова много - само да можем да се придвижваме като бели хора - с редовен транспорт и по чисти улици.