09 Септември 2024понеделник11:08 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Гвоздейков се размечта:

До лятото БДЖ ще се конкурира с автомобилния транспорт

/ брой: 25

автор:Дума

visibility 2405

До началото на летния сезон пътуването с влак ще бъде конкурентно на това с автомобил или автобус. Такава прогноза направи транспортният министър Георги Гвоздейков пред БТВ, в което заяви, че ведомството и БДЖ правят всичко възможно, за да оптимизират времето за пътуване.
Тази цел, по думите на Гвоздейков, минава през това влаковете да спират на по-малко гари, но и да се увеличи скоростта, където е възможно. Министърът направи смелата прогноза, говорейки за вагоните втора употреба, които БДЖ ще закупи от немския Deutsche bahn. Те могат да развиват до 200 км/ч, но Гвоздейков призна, че нашата инфраструктура не позволява такива скорости.
"В България няма как да я развием, но ние правим всичко възможно да оптимизираме времето на пътуваме. За летния сезон ще предоставим конкурентен продукт на автомобилния транспорт", каза министърът.
Гвоздейков отново отказа да разкрие цената, на която ще бъдат купени вагоните, като се позова на юридически причини, свързани с това, че офертата на германския жп оператор Deutsche Bahn е направена специално за БДЖ. Той подчерта обаче, че сделката е "изключително изгодна" и ще стане ясна цената, когато договорите бъдат подписани.
"Цената е преференциална за България. Това е специално направена оферта за нас. След като бъдат подписани договорите и приключи процедурата, тогава цялото общество ще разбере цената", обеща той.
На въпрос дали можеше да се закупят нови вагони, Гвоздейков заяви, че за производството им трябва да се чака между 3 и 4 години, "но ние не може да си позволим това време и търсихме най-добрия вариант за по-качествен комфорт за пътуване".
По думите му дори и втора ръка, вагоните са поддържани добре, като последната им модернизация е правена през 2014 г. Разполагат с място за велосипеди, модерни тоалетни, контакти за зареждане на телефони и лаптопи.
"Това ниво по някакъв начин ще оправдае очакванията на хората и ще бъдат доволни и щастливи, когато се качат на тези вагони", смята той.

Имаме нужда от оборудването за "Белене", замразете продажбата

автор:Дума

visibility 3039

/ брой: 170

"Шкода" ще достави 20 нови мотриси за БДЖ след 2 години

автор:Дума

visibility 3003

/ брой: 170

Има риск от ново поскъпване на храните

автор:Дума

visibility 4194

/ брой: 170

Около 380 000 българи ще пътуват през празничните дни

автор:Дума

visibility 2857

/ брой: 170

Зеленски подхвана чистка в правителството

автор:Дума

visibility 3919

/ брой: 170

6267 мигранти влезли в Испания за два месеца

автор:Дума

visibility 3473

/ брой: 170

Русия подкрепи Мадуро в случая със самолета му

автор:Дума

visibility 3307

/ брой: 170

Хиляди случаи на насилие в религиозни училища

автор:Дума

visibility 3234

/ брой: 170

Неадекватност

автор:Мая Йовановска

visibility 13605

/ брой: 170

БСП не е фирма

visibility 13022

/ брой: 170

ЕС срещу Европа

автор:Юри Михалков

visibility 10836

/ брой: 170

За прахчето на една певачка

автор:Боян Бойчев

visibility 6406

/ брой: 170

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ