Ще привличат туристи с клипове по четири европейски тв канала
/ брой: 197
Четири рекламни клипа, които ще се завъртят от 6 септември по четири европейски канала, се очаква да осигурят ръст от 4-5 процента на чуждестранните туристи през следващата година. Това са прогнозите на зам.-министъра на икономиката, енергетиката и туризма Иво Николов, който вчера представи проект за масирана реклама на България като целогодишна дестинация. Стойността му е 7,5 млн. лв., от които 85 на сто е финансиране по "Регионално развитие". За излъчване 3166 пъти на четирите клипа по телевизионните канали "Eurosport", "Euronews", "National Geographic Channel" и "Discovery Channel" през септември - декември и в края на януари - края на март ще бъдат платени 6,8 млн. лв., допълниха от икономическото ведомство.
Не стана ясно къде отива разликата от цената на проекта, след като Николов обясни, че за изработката на клиповете са платени от бюджета близо 483 хил. лв., от които авансово 60 процента още през 2008 г. на фирмата "Идостил ТМ" ООД, предаде Медиапул. Тя е избрана с обществена поръчка заради най-ниската си цена и предала клипчетата точно преди идването на новите управляващи. ГЕРБ решили да ги ползват след известна доработка. Общият слоган на клиповете е "Магията живее тук".
Николов също така призна, че не е предвиден механизъм, по който да се измерва ефекта от рекламите, които се очаква да бъдат видени от над 600 млн. домакинства в Европа и целия свят. Това обаче не му попречи да прогнозира, че благодарение на клиповете ще си осигурим ръст от 4-5 процента на чуждите туристи през 2010 г.