10 Юли 2024сряда11:35 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

200 млн. губят превозвачите заради сухопътния Шенген

Тежкотоварните автомобили чакат с дни между България и Румъния, бизнесът настоява за облекчения

/ брой: 6

автор:Дума

visibility 1615

200 млн. евро са загубите за българските превозвачи от дългия престой на границата с Румъния. Това каза Димитър Димитров от Камарата на автомобилните превозвачи пред "България он ер". Той отбеляза, че се създават и предпоставки за опасни пътища в тези райони заради колоните от тежкотоварни автомобили. Димитров подчерта, че всеки ден забавяне на стоката е загуба и за българската икономика.
"Опашките по границата са с години наред. Чака се на границата между България и Румъния понякога с дни. Много пъти сме настоявали за облекчаване на контрола", каза Димитър Димитров.
Предстои среща на превозвачите с финансовия министър Асен Василев, за да обсъдят въпроса с проверките.
"Има огромни буферни паркинги на границата между Румъния и България и не се мисли в посока да се облекчи режимът, така че да сме конкурентни на превозвачите от Западна Европа. Това оскъпява доставките, отразява се и на цените, а все повече и на шофьорите, които чакат с часове. Това води до положение, че въпреки че заплатите са едни от най-високите, има отлив на желаещите да упражняват тази професия", каза предприемачът Таня Скринска.
Според нея трябва да се увеличи броят на гишетата и хората, които обработват документите. "Настояваме за конкретна дата за присъединяването ни със сухопътните граници в Шенген", допълни Димитров и припомни, че България и Румъния са изпълнили всички условия за присъединяване към Шенген.
"Бихме настоявали влизането ни в Шенген, макар по въздух и вода, все пак да е полезно и за българските превозвачи. Конкретно такива мерки са премахването на кантарите на границите", каза още Димитров.

Само 35 души остават в ТЕЦ "Марица Изток 3"

автор:Дума

visibility 47

/ брой: 129

Правителството продаде ДЦК за още 200 млн. лв.

автор:Дума

visibility 48

/ брой: 129

Икономиката в България ще нарасне с 2,3% през 2024 г.

автор:Дума

visibility 72

/ брой: 129

Денонсиране на договора с България

автор:Дума

visibility 42

/ брой: 129

Европа е притеснена от визитите на Орбан

автор:Дума

visibility 44

/ брой: 129

ЕС замразява процеса по присъединяване на Грузия

автор:Дума

visibility 49

/ брой: 129

НАТО отбелязва 75 години от създаването си

автор:Дума

visibility 59

/ брой: 129

Политика на писмата

автор:Александър Симов

visibility 44

/ брой: 129

За секретната "индикативност"

visibility 54

/ брой: 129

Отвратителна вакханалия

visibility 31

/ брой: 129

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ