Решават съдбата на "Авиоотряд 28"
/ брой: 255
"Авиоотряд 28" да премине в състава на Министерството на отбраната, предложи във внесен законопроект депутатът от ГЕРБ Ивайло Московски. От мотивите на проектозакона става ясно, че в 23 от общо 28-те държави членки на ЕС статутът на спецотрядите, обслужващи политическата класа, е подобен, обясни вносителят пред ДУМА.
Това е размиване на темата за полетите, които този авиоотряд е извършил, тъй като е бил ползван неправомерно като въздушно такси, каза председателят на анкетната комисия, разследвала дейността на авиоотряда, Венцислав Лаков от "Атака". Той обясни, че през транспортната комисия в парламента е минало също предложението на кабинета звеното да бъде прехвърлено отново на подчинение на транспортното министерство. Московски беше категоричен, че трябва да се уреди по нов начин статутът, за да се възвърне доверието в екипа, който е от доказани професионалисти. На аргумента, че екипът на "еърбъса" не може да бъде на подчинение на военното ведомство, защото не може да продължи да бъде наеман от други авиокомпании, за да поддържа летателните си часове, той обясни, че макар и в МО, екипите можели да не бъдат военизирани. Всичко, което беше изговорено за"Авиоотряд 28", без работещите там да имат някаква вина, го компрометира като състав, което смятам за напълно незаслужено, каза Московски.
Анкетната комисия приключи работата си с внасянето на доклад на 27 септември, обясни Венцислав Лаков и изрази съжаление, че той още "отлежава" и не е внесен за разглеждане. В 16 положения са описани полет по полет, извършени за министър-председателя, президента, председателя на НС, описани са т.нар. търговски полети, които са в пълно нарушение на нормативната база, защото "Авиоотряд 28" няма право да извършва подобни дейности. Няма такъв лиценз, в същото време са документирани 67 такива, обясни Лаков. По думите му прокуратурата трябва да се занимае с този доклад, след като бъде приет от Народното събрание, но засега тази точка в дневния ред на НС отсъства.