Разруха
/ брой: 67
Бойко Борисов се похвали вчера със свършеното от правителството му за 4 години и заяви, че бил изпълнил ангажиментите си. Дали му вярваме е риторичен въпрос.
По този повод да припомним, че преди повече от две години едно от остриетата му - Росен Желязков, назначен за министър на транспорта, обяви за приоритет спасяването на железницата. И се ангажира с по-доброто бъдеще на БДЖ. И още - че железницата щяла да заеме мястото си на гръбнак на транспортната мрежа у нас. Тези обещания бяха "подплатени" с пуснати поръчки за мотриси, вагони и т.н.
Само ден след парламентарните избори - на 5 април, се оказа, че БДЖ са прекратили конкурса за доставка на 16 нови електрически мотриси. Информацията (не е учудващо) не бе обявена още същия ден, а конкурсът се отменя, защото двама от кандидатите не потвърдили офертите си и не се явили за преговори. И останала "само една подходяща оферта, което обаче възпрепятства реалната конкуренция". Това е второто спиране на най-скъпата обществена поръчка (300 милиона лева) в историята на държавното дружество. Та, толкоз за обещанията на Желязков, дадени пред хората. Други обещания - към концесионера на летище "София" за десет години отсрочка на таксите, обаче бяха скоротечно изпълнени...
За никого не е тайна, че държавното дружество БДЖ, което затъва от години, е във възможно най-лошото си състояние в момента. Независимо че властта се опитваше да ни внушава, че, като се платят борчовете, работата е опечена. Да, ама не. Железницата продължава да се задъхва заради липсата на влакове и вагони, а качеството на услугата е ужасно ниско. С всяка година пътниците стават все по-малко и БДЖ отчитат 50-годишен антирекорд.
Но очевидно отиващата си власт вижда реалността по различен начин, след като нарича разрухата добре свършена работа. За жп сектора това бяха три безплодни мандата на Борисов.