10 Юли 2024сряда03:44 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Предизвестено

/ брой: 36

автор:Мая Йовановска

visibility 3755

Мая ЙОВАНОВСКА


Почна се. Международните ни превозвачи вече берат горчивите плодове на т.нар. пакт "Мобилност", известен още като пакета "Макрон". Това са новите правила за международния сухопътен транспорт, облечени в грижа за шофьорите. Но в полза на големите риби в Европейския съюз - Франция, Германия, които от години изпитват недостиг на работници в бранша. Промените засягат основно правилата за командироване на шофьорите, времето им за почивка и т.нар. каботаж (когато пунктът на натоварване и на разтоварване е в една и съща държава).

След приемането на пакета от ЕК през 2020 г. България, Полша, Кипър, Унгария, Литва, Латвия, Естония, Малта и Румъния подадоха обща жалба до Европейския съд за спиране на разпоредбите, включени в него. Факт е обаче, че преди приемането му у нас браншът доста късно се окопити какво да прави. Друг е въпросът като цяло за разликата в условията на работа в нашите и чуждите фирми. За изминалите 30 години автотранспортът ни, а и цялата ни транспортна система, не успя да формулира и отстоява собствена визия за развитие с дълъг хоризонт. Всичко през годините бе конюнктурно - според моркова, който ни подаваха, или според тоягата, която ни размахваха от ЕС. 

През октомври миналата година страната ни подаде отново иск за отлагане изпълнението на пакта до окончателното произнасяне на Европейския съд по общото дело. Но керванът си върви, кучетата си лаят. И така на 2 февруари 2022 г. влезе в сила изискването за задължително командироване на шофьорите, а от вчера - и за връщането на камиона на осмата седмица. Което не е ясно как кореспондира със зелените цели на Евросъюза, заради които ни натискат да затворим въглищните си централи. Емисиите от автотранспорта са сред големите замърсители. Експертно проучване вещае, че пактът ще доведе до допълнително замърсяване на въздуха в Европа с близо 3 млн. тона въглеродни емисии за година. 

По разчети отпреди пандемията България ще губи 510 млн. евро на година от пакета "Макрон", а над 6500 български транспортни тежкотоварни фирми може да фалират до 2023 г. Това, за съжаление, е предизвестено потъване, резултат от лобисткия пакт "Макрон". Въпреки че сега браншът си търси виновен.

Връщат ни ресто само в евро

автор:Дума

visibility 513

/ брой: 128

Губим 845 млн. лв. заради Шенген

автор:Дума

visibility 384

/ брой: 128

6-ти блок на АЕЦ "Козлодуй" отново заработи

автор:Дума

visibility 372

/ брой: 128

Левицата спечели изборите във Франция

автор:Дума

visibility 399

/ брой: 128

Орбан и Си Цзинпин искат мир в Украйна

автор:Дума

visibility 447

/ брой: 128

Индийският премиер пристигна в Москва

автор:Дума

visibility 368

/ брой: 128

Атина забрани шествие в защита на семейството

автор:Дума

visibility 410

/ брой: 128

Порочен кръг

автор:Валентин Георгиев

visibility 395

/ брой: 128

Неудобни въпроси

автор:Симеон Николов

visibility 445

/ брой: 128

За сянката и дунапрена

visibility 346

/ брой: 128

Какво се обърка с аптеките?

visibility 386

/ брой: 128

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ