16 Ноември 2024събота14:59 ч.

Няколко думи

Пълен парадокс

/ брой: 146

автор:Мая Йовановска

visibility 2830

България е сред първенците в черната класация за най-много жертви по пътищата на ЕС. Причата е комплексна, но най-важната - калпавите пътища. И макар, че правителството на ГЕРБ създаде и агенция по пътна безопасност (поредната подобна структура от над десет) у нас държавна политика по пътната безопасност липсва години наред. 

Гордостта на Бойко Борисов бяха магистралите и пътищата. Затова там се изсипваха милиарди левове (по традиция - в края на годината), недовършени отсечки се откриваха официално по няколко пъти, правеше ремонт на ремонта на ремонта... Оказа се, че има селски пътища, за които при управлението на ГЕРБ са плащани по над 1 милион лева на километър. И както всеки божи ден се убеждаваме - резултатът, меко казано, е плачевен. Той е направо престъпен. 

Откакто служебното правителство на Румен Радев встъпи в длъжност няма ден без на показ да излиза поредната схема на ГЕРБ за нечие облагодетелстване за сметка на парите и интереса на всички български граждани. В края на юни стротелната министърка разкри конкретен случай как държавната "Автомагистрали" е дала аванс от 84 милиона лева на фирма доставчик на материали за изграждането на отсечка от прословутата магистрала "Хемус" години преди началото на строителството.

През изминалата седмица в поредната порция скандални разкрития Комитова констатира, че докато държавата е давала авансово пари за още дори неначенати дейности по магистралите, парите за планирани ремонти на пътища са крайно недостатъчни. Те и така са заложени в бюджета на АПИ. Уравнението не излиза, когато в МРРБ правят съпоставка на парите, осигурени за "Хемус", и средства за текущи ремонти на пътната мрежа в страната. Дадените досега предварително пари за "Хемус" били 70 на сто от необходимата сума, строителството обаче било изпълнено на около 13%.  Този случай не е неизвестен, защото в бюджета бяха върнати пари по това перо, срещу което впрочем строителният бранш скочи. Същевременно за текущите ремонти на пътищата на фирми е възлагана дейност, без да е осигурено финансирането. Става въпрос за три-четири пъти по-малка от необходимата сума. Традицията пак идва от ГЕРБ, които поръчвали работа, а фирмите чакали бюджетния излишък в края на годината, за да си получат парите.

Всеки знае, че Борисовите финансови министри си разписваха бюджета със скрити излишъци, за да раздават пари по лично усмотрение. Този начин на "финансиране" е пълен парадокс. Той е и извън закона, начин да се заобиколят разпоредбите на нормативните документи за сметка на всички български данъкоплатци. Е, асфалт не се яде, но както на всички стана ясно, от асфалт се краде.

Има ли да каже нещо по въпроса прокуратурата?

В София се произвеждат 41% от БВП на страната

автор:Дума

visibility 1133

/ брой: 219

Потреблението на домакинствата ускори растежа

автор:Дума

visibility 1119

/ брой: 219

Експерт предлага по-нисък ДДС за рибата

автор:Дума

visibility 1128

/ брой: 219

Тръмп разговаря два часа с Байдън

автор:Дума

visibility 1196

/ брой: 219

Втора инстанция осъди експрезидент на Аржентина

автор:Дума

visibility 1106

/ брой: 219

Протест в Брюксел срещу крайнодесните

автор:Дума

visibility 1183

/ брой: 219

Пет години затвор грозят Марин Льо Пен

автор:Дума

visibility 1043

/ брой: 219

Медийният тероризъм

автор:Александър Симов

visibility 1176

/ брой: 219

Хронично бездействие

visibility 1135

/ брой: 219

"Символичната война" на съюзническите бомби

visibility 1127

/ брой: 219

Кой кой е в проектокабинета на Доналд Тръмп

автор:Дума

visibility 1069

/ брой: 219

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ