12 Октомври 2024събота22:33 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Кьорфишеци

/ брой: 212

автор:Мая Йовановска

visibility 1431

Още пет години БДЖ нямало да изплащат обезщетения на пътниците си при забавяне или при отложен влак. Министерството на транспорта предлага приемането на европейския регламент с тези изисквания у нас да бъде отложено с пет години. Това нашата държава прави за трети път.

КОВИД-кризата ни удари жестоко, но висините, до които проблемите у нас се изостриха, не се дължат само на нея. Някои тя катализира, но конят на БДЖ беше поел към реката много преди пандемията. Стари влакове, стари вагони, колосални закъснения. Качеството на услугите е много ниско. Още преди пандемията експерти отчетоха най-големия срив на пътници от 50 години насам. И все повече товари слизат от железния път.

Преди повече от две години новият по онова време министър на транспорта Росен Желязков обяви като основен свой приоритет БДЖ. Но железницата затъва все повече и повече. Обеща да реши проблема с липсата на подвижен състав, но търговете са до под кривата круша. Затова не е учудващо, че министерството отлага изискванията за обезщетяване на пътниците при закъснения. БДЖ са рекордьор и това би означавало клиентите да ги скъсат от претенции. А дали въобще ще ги има БДЖ след още пет години? Някак се оказа, че мантрата, повтаряна от всички Бойкоборисови подопечни, отговарящи за БДЖ, че покриването на дълговете ще реши проблемите на железницата, е кьорфишек. 

Междувременно властта либерализира железопътния пазар и единственият шанс да не потънат БДЖ е, като се модернизират. Железницата обаче продължава да копае дъното. Защо поне не изготвихте авариен план за нейното спасяване? Нали е елемент на националната сигурност? Защо не осигурихте средства и не посочихте отговорници за това? Само с празни обещания и констатации на проблемите не става.

Тази власт не иска и няма намерение да спасява БДЖ. Те се оказват най-нелюбимото дете на държавата. Затова железницата е оставена да загива.

Ураганът "Кърк" опустоши Западна Европа

автор:Дума

visibility 1504

/ брой: 194

ООН разследва смъртта на мигранти в Атина

автор:Дума

visibility 1668

/ брой: 194

Обвиниха бивш румънски министър, вземал подкупи

автор:Дума

visibility 1527

/ брой: 194

Фалшив Путин съобщи в ефир, че подава оставка

автор:Дума

visibility 1449

/ брой: 194

Сигурен неуспех

автор:Евгени Гаврилов

visibility 1761

/ брой: 194

100 РЕШЕНИЯ ЗА БЪЛГАРИЯ

автор:Дума

visibility 1618

/ брой: 194

Ще работим за справяне с демографската криза

автор:Юлия Кулинска

visibility 1520

/ брой: 194

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ