16 Ноември 2024събота03:19 ч.

Имало опасност част от "Тракия" да потъне

Участъци от пътя преди Стара Загора, които минават през оризища, можело да се наложи да се праят наново

/ брой: 177

автор:Дума

visibility 1341

Коловозите, ерозията и потенциалното потъване на част от пътното платно на лот 1 от магистрала "Тракия" може да направят значително по-скъп този участък заради ремонтите, които ще се наложат в бъдеще. Това прогнозира вчера инж. Румен Йовчев, председател на Браншова камара "Пътища", цитиран от Фокус. Лот 1 на магистралата е участъкът от Плодовитово, през Чирпан, до Стара Загора. Първата половина до Чирпан е въведена в експлоатация през юли 2006 г., а втората половина - през октомври 2007 г. По думите на Йовчев уж по-евтиното строителство може да се окаже впоследствие по-скъпо, защото ще се образуват коловози по пътното платно, ще ерозират насипите около него, а има и перспектива част от пътя, който преминава през оризища, да потъне.
Според Йовчев още навремето строителят е подсказал, че има опасност да се получи по-мека асфалтова смес и по тази причина е трябвало да се намали количеството на битума. Това предложение обаче не било прието. Като резултат по пътя ще се получат т.нар. коловози, които могат да се видят само от по-наблюдателни хора. Неудобството, което те създават, е, че при престрояване може да се усети вибриране от бабунките, обясни Йовчев. Това по неговите думи не застрашава сигурността на движението, но след година може би ще трябва да се направи ремонт.
По думите на Йовчев друга приумица била забраната на бившия шеф на пътната агенция Веселин Георгиев да се озеленява, а това докарало ерозия. "Покрай магистралата има изравяне на насипите от порядъка на 20-30 см, а някъде и повече. За това също бил виновен възложителят - държавата, коментира Йовчев.
Преди Стара Загора пътят минава през оризищата. Там е трябвало да се направят допълнителни съоръжения, за да не бъде магистралата под вода при всеки по-сериозен дъжд. Водата постепенно навлиза в магистралата и не след дълго тя ще започне да потъва от натоварването, коментира експертът. По неговите думи ремонтът ще струва много скъпо, защото определени участъци ще трябва да се направят отново. Това също било подсказано от строителите, но ръководството на пътната агенция не обърнала внимание. Ако се наложи на пет километра да повторим магистралата, това ще струва по 2 млн. евро на километър, каза инж. Румен Йовчев.
 

В София се произвеждат 41% от БВП на страната

автор:Дума

visibility 595

/ брой: 219

Потреблението на домакинствата ускори растежа

автор:Дума

visibility 565

/ брой: 219

Експерт предлага по-нисък ДДС за рибата

автор:Дума

visibility 582

/ брой: 219

Тръмп разговаря два часа с Байдън

автор:Дума

visibility 598

/ брой: 219

Втора инстанция осъди експрезидент на Аржентина

автор:Дума

visibility 595

/ брой: 219

Протест в Брюксел срещу крайнодесните

автор:Дума

visibility 590

/ брой: 219

Пет години затвор грозят Марин Льо Пен

автор:Дума

visibility 555

/ брой: 219

Медийният тероризъм

автор:Александър Симов

visibility 640

/ брой: 219

Хронично бездействие

visibility 604

/ брой: 219

"Символичната война" на съюзническите бомби

visibility 631

/ брой: 219

Кой кой е в проектокабинета на Доналд Тръмп

автор:Дума

visibility 582

/ брой: 219

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ