08 Септември 2024неделя01:13 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

А милионите къде?

/ брой: 131

автор:Светлана Велева

visibility 3763

Строим пътища най-евтино в Европа, похвали се вчера шефът на АПИ Лазар Лазаров. В Германия били 7-8 пъти по-скъпи, у нас материалите същите, но фирмите работели евтино. Дали? Нашите магистрали ги водим нови до 15 година, а в Европа само 7 и после ги обновявали, затова били перфектни, а нашите - не. Това е сам да се изобличаваш, или да мислиш аудиторията за глупава, или самият ти се самозабравяш.
Ако се съди по качеството на пътищата, май и материалите са евтини. Доста често се ползват строителни отпадъци и пепел, затова след 1-2 месеца след пускането им новите магистрали вече имат пропадания и нагъвания. Нещо, което при скорост над 100 км е опасно за живота. Колко много случаи на дефекти вече станаха, а колко магистрали и пътища повторно се наложи да се правят, и то още в първата година от завършването им, а до 15? Нали до 15 години се водели нови? В Германия едва ли поправят новите магистрали месеци след пускането им.
След като и материалите евтини, а както признава Лазаров, и трудът евтин, къде отиват стотиците милиони тогава - в чии джобове? Нека все пак сравним цените у нас с европейските. Най-дългият и труден за строителство тунел в света е Лердалският в Норвегия - цели 24,5 км. По официални данни уникалното съоръжение, открито през 2000 г., е струвало 120 млн. евро. Един км излиза 4898 млн евро. Кресненското дефиле у нас е 2 км за 125 млн евро. 1 км = 67,5 млн. евро, или близо 14 пъти по-скъпо от тунела в Норвегия, който е в пъти по-сложен като изпълнение и с пъти повече екстри. Средната заплата в Норвегия в сектора "Пътно строителство" е 6100 евро, а у нас около 400 евро. Можем да продължим поредицата с редица примери от различни държави и нито един в наша полза.
Ние, жалва се Лазаров, имаме пътища от 40 години непипани, а там след 7-ата ги обновяват. Е да, но точно мостове и съоръжения, правени през "Тошово време" се оказват по-качествени и устойчиви от сегашните. Днешните хем скъпи, хем некачествени и опасни. Та къде казвате, г-н Лазаров, отиват милионите?
 

Имаме нужда от оборудването за "Белене", замразете продажбата

автор:Дума

visibility 2136

/ брой: 170

"Шкода" ще достави 20 нови мотриси за БДЖ след 2 години

автор:Дума

visibility 2106

/ брой: 170

Има риск от ново поскъпване на храните

автор:Дума

visibility 2760

/ брой: 170

Около 380 000 българи ще пътуват през празничните дни

автор:Дума

visibility 1990

/ брой: 170

Зеленски подхвана чистка в правителството

автор:Дума

visibility 2627

/ брой: 170

6267 мигранти влезли в Испания за два месеца

автор:Дума

visibility 2396

/ брой: 170

Русия подкрепи Мадуро в случая със самолета му

автор:Дума

visibility 2268

/ брой: 170

Хиляди случаи на насилие в религиозни училища

автор:Дума

visibility 2274

/ брой: 170

Неадекватност

автор:Мая Йовановска

visibility 8833

/ брой: 170

БСП не е фирма

visibility 8417

/ брой: 170

ЕС срещу Европа

автор:Юри Михалков

visibility 6938

/ брой: 170

За прахчето на една певачка

автор:Боян Бойчев

visibility 4067

/ брой: 170

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ