14 Ноември 2024четвъртък14:56 ч.

Омбудсман на релси

/ брой: 215

автор:Йордан Мичев

visibility 3273

Мнозина видяха плоска пиар кампания в инициативата на омбудсмана Мая Манолова да пътува с обществения транспорт, след като стана ясно, че през следващата година управляващите й отнемат служебния автомобил и шофьора от НСО, с които пътува. Обвиниха я, че вече подготвя почвата за кандидатурата си за кмет на София, за премиер, та дори за президент. Само още за еврокомисар не са я спрягали. 

Съвсем отделна тема е, че колата и шофьорът са законово изискване, наследено от Манолова. Функциите на НСО - наследник на някогашното УБО, са въпрос, който подлежи на сериозна дискусия, защото за мен и досега е странно как Доган и Пеевски могат да ползват услугите на службата, а омбудсманът не може. С нетърпение чакам да видя идеите на БСП във "Визия за България" за реформи в сектор "Сигурност" и дали НСО ще продължава да бъде луксозна таксиметрова компания.

Не искам да съм адвокат на Манолова, но я поздравявам за инициативата й да пътува с влакове и автобуси за срещи с гражданите. Без грам сарказъм и типичното английско чувство за хумор, от което на жена ми често й прилошава.

Трябва и други да последват омбудсмана. Би било добре политиците и висшите чиновници да разберат от първо лице колко са важни примерно железниците. И в какво състояние са в момента. Също така - да преценят дали е удачно сливането на двата най-големи автобусни превозвача - Юнион-Ивкони и Етап-Груп. И как това господстващо положение, макар да не е такова според КЗК, би се отразило на цените на билетите. Бих добавил още една тема - много ли е хубаво по вътрешните линии да можеш да летиш от София само до Варна и Бургас, и то само с една компания. Защо никой не отваря и дума за закритите летища в Търговище, Стара Загора, Русе, Силистра и т.н.? Не на последно място - добре ли е градският транспорт в столицата да бъде даван на концесия на спонсори на ГЕРБ. Като един Миролюб Столарски, например (виж стр. 4).

Искам по-често да виждам политици и на велосипед, като в Копенхаген и в Амстердам. Да видят колко е прекрасно по "велоалеите" на София.

И за други неща ще стане дума, но ще спра дотук засега. Има време...

ГЕРБ съгласни с левицата за отлагане на скъпия ток

автор:Дума

visibility 153

/ брой: 218

Синдикатите са против промени в механизма за минималната заплата

автор:Дума

visibility 159

/ брой: 218

Средната заплата в София е 3128 лв., а в Смолян - под 1600 лв.

автор:Дума

visibility 160

/ брой: 218

Не се поддавам на натиск, без значение откъде идва

автор:Дума

visibility 131

/ брой: 218

Намаляват българските компании сред топ 500 в Източна Европа

автор:Дума

visibility 158

/ брой: 218

Въглищата спасяват електроенергийната система

автор:Дума

visibility 158

/ брой: 218

С 60% са по-ниски добивите от пчелен мед тази година

автор:Дума

visibility 161

/ брой: 218

Строителството изпреварва IТ сектора по заплати

автор:Дума

visibility 151

/ брой: 218

Северна Корея вече участва във войната

автор:Дума

visibility 150

/ брой: 218

Съединените щати откриват ракетна база в Полша

автор:Дума

visibility 144

/ брой: 218

В Прищина заговориха за "Велико Косово"

автор:Дума

visibility 143

/ брой: 218

Накратко

автор:Дума

visibility 112

/ брой: 218

Ама, вярно ли е?

автор:Аида Паникян

visibility 146

/ брой: 218

Прероденият геополитически гълъб

автор:Александър Симов

visibility 149

/ брой: 218

Непростима безпаметност

visibility 137

/ брой: 218

По следите на една забравена, но величава битка

visibility 172

/ брой: 218

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ