18 Октомври 2024петък21:28 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Иновация или табела

/ брой: 26

автор:Деси Велева

visibility 1373

Деси ВЕЛЕВА


Много иновации, малко резултати. Това е обобщението на цялостната картина, която разкрива състоянието на образователната система у нас. По последни данни на МОН над 250 училища искат да бъдат обявени за иновативни заради предлаганите от тях нетрадиционни проекти за обучение. Други над 540 вече са получили този статут и се титулуват с модерното звание, което би трябвало да ги издигне в очите на обществото и по-конкретно на майките. Защото, коя друга, ако не родителската ангажираност, ще отговори на зова на директорите да се запишат децата именно в тяхното напредничаво училище. 

Но иновацията остава най-често до табелата на училището. Промяната не влиза вътре, не засяга учениците и техните резултати. Школото просто слага табелата и получава престижната титла, която служи за магнит за заблудените. Защото иновативно не означава работещо. Поне не в нашите географски ширини. Промяната в училище идва с предварително обмисляне, а на с експерименти и купешни термини. Затова и след години на опити за преустройство на цялата образователна система, школото си остава също толкова непрогресиращо, нереформирано, неотговарящо на съвременните потребности на учениците. 

В една система, в която все още се обсъжда колко тежат раниците на учениците, кой е застрашен от сколиоза и колко "бисера" са засечени в еди кой си учебник, за какво изобщо иновативно обучение може да се говори?

След някоя и друга година всички училища ще сложат в наименованието си "иновативно" и така понятието съвсем ще се обезцени. Тогава какво ще правим? Ней-вероятно ще търсим адекватни начини за промяна на системата или просто нова думичка, която да издигне ресорното ведомство в собствените му очи.

Чуждите инвестиции се сринаха със 77% за година

автор:Дума

visibility 544

/ брой: 199

Завършването на първия лот от "Хемус" се отлага

автор:Дума

visibility 550

/ брой: 199

61% от питейната вода у нас се губи

автор:Дума

visibility 1257

/ брой: 198

Планът на Зеленски удари на камък в НАТО

автор:Дума

visibility 496

/ брой: 199

Атина против двустранните мигрантски споразумения

автор:Дума

visibility 548

/ брой: 199

София и Скопие ще строят Коридор №8

автор:Дума

visibility 635

/ брой: 199

Аржентина и България заедно на Антарктида

автор:Таня Глухчева

visibility 701

/ брой: 199

Безсрамие!

автор:Мая Йовановска

visibility 653

/ брой: 199

Мутра „спасител“

автор:Юри Михалков

visibility 575

/ брой: 199

100 решения за България

автор:Дума

visibility 515

/ брой: 199

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ