11 Октомври 2024петък01:40 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Борислав Гуцанов: Не е нормално никой да не е понесъл отговорност за кражбите от АМ „Хемус“

Липсата на свързаност в Северна България е един от най-сериозните проблеми днес, посочи зам.-председателят на ПГ на „БСП за България“ Иван Иванов

автор:Дума

visibility 5615

„Кога ще се произнесе прокуратурата по дадените над 1 млрд. лв. предварително авансови вноски и не построено нищо по АМ „Хемус“? И защо тези средства бяха дадени без да има разрешително за строеж? Това е големият въпрос, на който днес трябва да се отговори.“ Това заяви председателят на ПГ на „БСП за България“ Борислав Гуцанов от парламентарната трибуна.

По време на изслушването на служебния министър на регионалното развитие и благоустройството Виолета Коритарова по темата, той отчете, че има определен напредък по изграждането на магистралата, но не е нормално толкова години да не може да бъде завършен един от най-важните стратегически проекти за България.

По думите на Гуцанов XXI век е векът на високите технологии и на инфраструктурните проекти. „По това ние драстично изоставаме и се вижда липсата на държавност. Не е нормално да няма завършена автомагистрала, която няма и 450 км и да няма никой, който да е понесъл отговорност през всичките тези години за безкрайните безхаберия и кражби“, подчерта социалистът.

Той повдигна и темата за магистрала „Черно море“, която според него трябва да бъде връзка между мегаполиса Истанбул с Бургас, Варна и Констанца.

„Това е коридорът север-юг и голямата роля на АМ „Черно море“, не само като връзка между Бургас и Варна, за да печели държавата милиарди от товарите и пътникопотока, които ще преминават по нея“, обясни Борислав Гуцанов.

Той припомни, че преди седмица в Народното събрание се е обсъждал пътя между Кулата и Видин, който е друг проект от стратегическо значение. „Това е най-прекият път на стоките от Далечния Изток до Централна Европа и една от основните причини ние да не сме пълноправен член на Шенген – заради конкуренцията дали товарите ще минат през пристанищата в Белгия и Нидерландия или Гърция и България. И ако ние искаме да помагаме на нашата икономика и тя да печели от нашето географско положение, тези коридори трябва да бъдат развити“, заключи Гуцанов. 

По думите на зам.-председателя на ПГ на „БСП за България“ Иван Иванов свързаността в Северна България е един от най-сериозните проблеми към днешна дата. 

„Липсата на магистрала, която да свърже София с Варна и големите областни градове в Северна България допринася до голяма степен за катастрофите, които се случват. Завършването ѝ ще повиши и икономическия растеж на региона“, отбеляза Иванов. 

На въпроса си към министър Коритарова на какъв етап е документацията на лотовете на АМ „Хемус“ той получи отговор, че за лотове 5, 6 и 7 се очакват разрешителни за строеж и изграждането им да започне до края на годината, както и за лот 9, който е с приключила отчуждителна процедура и също очаква разрешително.

Електронните ваучери за храна може да повишат цените

автор:Дума

visibility 943

/ брой: 193

100 млн. лв. ще струва зимното поддържане на пътищата

автор:Дума

visibility 912

/ брой: 193

София e най-евтината европейска туристическа дестинация

автор:Дума

visibility 926

/ брой: 193

Орбан: България в Шенген до края на 2024-та

автор:Дума

visibility 949

/ брой: 193

Македонски висшисти масово имигрират

автор:Дума

visibility 963

/ брой: 193

Граничните проверки в Германия остават

автор:Дума

visibility 918

/ брой: 193

Армията на търговците

автор:Александър Симов

visibility 972

/ брой: 193

Икономическа реалност

visibility 909

/ брой: 193

100 РЕШЕНИЯ ЗА БЪЛГАРИЯ

автор:Дума

visibility 849

/ брой: 193

100 РЕШЕНИЯ ЗА БЪЛГАРИЯ

автор:Дума

visibility 852

/ брой: 193

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ