15 Август 2024четвъртък11:33 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Ремонти запушват Дунав мост край Русе за 2 години

/ брой: 109

автор:Дума

visibility 2781

Аварийният ремонт на Дунав мост при Русе, който започна вчера, ще предизвика огромни тапи на и без това известното с километричните си задръствания съоръжение.
За целта от 11 до 15 юни се променя организацията на движение на Дунав мост при Русе, съобщиха от Агенция "Пътна инфраструктура". За изкърпването на настилката поетапно ще бъдат затваряни малки участъци, по които ще се извършват дейности, като трафикът ще се пренасочва в свободната лента. Дейностите започват в платното в посока Гюргево от граничния пункт и ще се извършват само през деня. През нощта няма да има ограничения за преминаване през съоръжението. Трафикът ще се регулира от пътни знаци и сигналисти.
В българския участък на моста има огромни дупки, които застрашават движението. Причина за появата им е основно остарелият бетон на панелите. Статистиката сочи, че за денонощие през мостовото съоръжение в двете посоки преминават близо 2800 превозни средства, като голяма част от тях се пада на тежкотоварния трафик.
От въвеждането на съоръжението в експлоатация - преди 70 години ("Мостът на дружбата" е пуснат в експлоатация през юни 1954 г.), досега основен ремонт не е извършван. Преди 22 години е правено укрепване на фугите, а през 2011 г. е подменена частично хидроизолацията и асфалтовата настилка.
За потребността от основен ремонт се говори от повече от 15 години. Дори през 2008 г. министрите на транспорта на България и Румъния договориха съвместно да извършат ремонта на единствения тогава мост между двете страни. Румъния изпълни своята част от договорката и през 2015 г. направи основен ремонт на пътната и железопътната част на моста в нейния участък, като това й струваше около 30 млн. евро. България обаче се задоволи с частични ремонти.
По време на основния ремонт строителните работи ще се изпълняват поетапно на участъци, така че превозните средства ще преминават двупосочно в платното, в което не се работи. Трафикът ще се регулира със светофар. Ще се работи ежедневно по 10-12 часа на ден, през светлата част от денонощието, информират от АПИ.
Техническият проект за ремонт на съоръжението предвижда цялостна подмяна на асфалтовата настилка, на панелите, хидроизолация, нови ограничителни системи, маркировка и др. Изпълнител на основния ремонт на Дунав мост е ДЗЗД „Дунав мост". Стойността му е 44,877 млн. лв. с ДДС. Срокът за изпълнение на строителните работи по договор е 730 дни.

Харчим една трета от доходите за храна

автор:Дума

visibility 1

/ брой: 155

Oбискираха имоти на бизнесмена Румен Гайтански - Вълка

автор:Дума

visibility 10

/ брой: 155

Партия "Подем" се включва в лявото обединение

автор:Дума

visibility 7

/ брой: 155

1700 работници от "Марица Изток" - предсрочно в пенсия

автор:Дума

visibility 10

/ брой: 155

Спират разширението на "Чирен" заради проверката на Кьовеши

автор:Дума

visibility 9

/ брой: 155

LNG терминалът в Александруполис ще заработи на 1 октомври

автор:Дума

visibility 8

/ брой: 155

2% ръст на икономиката през второто тримесечие

автор:Дума

visibility 7

/ брой: 155

Гърция се залавя с пожара до България

автор:Дума

visibility 7

/ брой: 155

Протест в Братислава срещу словашката култура

автор:Дума

visibility 9

/ брой: 155

Масови съкращения в германската икономика

автор:Дума

visibility 7

/ брой: 155

Накратко

автор:Дума

visibility 12

/ брой: 155

Чудна Картинка

автор:Нора Стоичкова

visibility 10

/ брой: 155

Излизаме от релсите

visibility 7

/ брой: 155

Радев, спаси децата ни!

автор:Юри Михалков

visibility 9

/ брой: 155

Що е ляво и има ли то почва у нас?

visibility 7

/ брой: 155

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ