14 Ноември 2024четвъртък14:59 ч.

Промяна? Пак срещу нас

/ брой: 204

автор:Мая Йовановска

visibility 2127

Поредни промени, ефектът от които ще се стовари основно върху гърба на всички ни, се канят да въведат управляващите. Обявената цел на тези промени е "да се гарантира сигурността и живота на пътниците" заради "безпредметното надпреварване по шосетата на България на различни автобусни фирми" и да се "върже разписанието на влаковете с това на автобусите". Това щяло да стане с изменения в закона за автомобилните превози. От новата идея обаче жестоко ще "пострадат" например директните автобуси от големите градове като София и Пловдив до малките курортни места като Несебър, Албена или Банско. Пъътуването до тях ще става единствено със смяна на поне два транспорта. Безумие!
Не е лесно да се разбере каква е "играта",  дали за пореден път става дума за недомислица, или някой задкулисно ще се облагодетелства от промяната. Със сигурност това ще усложни битието на всички българи. Всъщност цялата практика по това кой, откъде и докъде ще може да превозва пътници, ще се централизира. Законопроектът, който вече бил в парламентарната комисия по транспорт, казва, че превозите за линиите по утвърдената републиканска транспортна схема ще се дават с конкурс, възложен от министъра, а не както е сега - линиите да се правят по предложение на общините и после да се одобряват от транспортното ведомство.
Защо държавата се опитва да се намеси по един абсолютно непазарен начин на пазара на превозите? Какво иска да "регулира" или да "уреди"? Смятат ли управляващите, че могат да прекратят конкуренцията на транспортните фирми? Що не успя тогава да спре например надпреварата на маршрутните таксита в София, които, апропо, дори отливът на пътници към метрото не обузда и те продължават да карат изключително рисково? Ако целта е да се напълнят празните влакове, това няма как да се случи, защото железопътният траспорт, който по-принцип е най-сигурният в света, у нас е с ниско качество - влаковете са бавни, мръсни, а цените на билетите са неконкурентни спрямо тези на автомобилния транспорт. Лошото е, че ако трябва да се прекачват пътниците от влака в Бургас на автобус до Китен, това не само ще им създаде неудобство и ще им загуби повече време, но ще им струва по-скъпо. Ако това е пазарно решение, здраве му кажи!
А дали е ясно на управляващите, че от това закъсалата ни икономика само ще загуби. В условията на криза тази година май само туризмът ще отчете някакъв ръст и ще изкара не малък дял от БВП. Дали ще е в полза на туризма една подобна мярка? Няма да е. А пътуването ни по пътищата няма да стане по-сигурно, напротив - ще е по-неудобно и по-скъпо. Защо тази държава все работи срещу хората си?

ГЕРБ съгласни с левицата за отлагане на скъпия ток

автор:Дума

visibility 153

/ брой: 218

Синдикатите са против промени в механизма за минималната заплата

автор:Дума

visibility 159

/ брой: 218

Средната заплата в София е 3128 лв., а в Смолян - под 1600 лв.

автор:Дума

visibility 160

/ брой: 218

Не се поддавам на натиск, без значение откъде идва

автор:Дума

visibility 131

/ брой: 218

Намаляват българските компании сред топ 500 в Източна Европа

автор:Дума

visibility 158

/ брой: 218

Въглищата спасяват електроенергийната система

автор:Дума

visibility 158

/ брой: 218

С 60% са по-ниски добивите от пчелен мед тази година

автор:Дума

visibility 161

/ брой: 218

Строителството изпреварва IТ сектора по заплати

автор:Дума

visibility 151

/ брой: 218

Северна Корея вече участва във войната

автор:Дума

visibility 150

/ брой: 218

Съединените щати откриват ракетна база в Полша

автор:Дума

visibility 144

/ брой: 218

В Прищина заговориха за "Велико Косово"

автор:Дума

visibility 143

/ брой: 218

Накратко

автор:Дума

visibility 112

/ брой: 218

Ама, вярно ли е?

автор:Аида Паникян

visibility 146

/ брой: 218

Прероденият геополитически гълъб

автор:Александър Симов

visibility 149

/ брой: 218

Непростима безпаметност

visibility 137

/ брой: 218

По следите на една забравена, но величава битка

visibility 172

/ брой: 218

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ