01 Август 2024четвъртък19:31 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Промяна? Пак срещу нас

/ брой: 204

автор:Мая Йовановска

visibility 1730

Поредни промени, ефектът от които ще се стовари основно върху гърба на всички ни, се канят да въведат управляващите. Обявената цел на тези промени е "да се гарантира сигурността и живота на пътниците" заради "безпредметното надпреварване по шосетата на България на различни автобусни фирми" и да се "върже разписанието на влаковете с това на автобусите". Това щяло да стане с изменения в закона за автомобилните превози. От новата идея обаче жестоко ще "пострадат" например директните автобуси от големите градове като София и Пловдив до малките курортни места като Несебър, Албена или Банско. Пъътуването до тях ще става единствено със смяна на поне два транспорта. Безумие!
Не е лесно да се разбере каква е "играта",  дали за пореден път става дума за недомислица, или някой задкулисно ще се облагодетелства от промяната. Със сигурност това ще усложни битието на всички българи. Всъщност цялата практика по това кой, откъде и докъде ще може да превозва пътници, ще се централизира. Законопроектът, който вече бил в парламентарната комисия по транспорт, казва, че превозите за линиите по утвърдената републиканска транспортна схема ще се дават с конкурс, възложен от министъра, а не както е сега - линиите да се правят по предложение на общините и после да се одобряват от транспортното ведомство.
Защо държавата се опитва да се намеси по един абсолютно непазарен начин на пазара на превозите? Какво иска да "регулира" или да "уреди"? Смятат ли управляващите, че могат да прекратят конкуренцията на транспортните фирми? Що не успя тогава да спре например надпреварата на маршрутните таксита в София, които, апропо, дори отливът на пътници към метрото не обузда и те продължават да карат изключително рисково? Ако целта е да се напълнят празните влакове, това няма как да се случи, защото железопътният траспорт, който по-принцип е най-сигурният в света, у нас е с ниско качество - влаковете са бавни, мръсни, а цените на билетите са неконкурентни спрямо тези на автомобилния транспорт. Лошото е, че ако трябва да се прекачват пътниците от влака в Бургас на автобус до Китен, това не само ще им създаде неудобство и ще им загуби повече време, но ще им струва по-скъпо. Ако това е пазарно решение, здраве му кажи!
А дали е ясно на управляващите, че от това закъсалата ни икономика само ще загуби. В условията на криза тази година май само туризмът ще отчете някакъв ръст и ще изкара не малък дял от БВП. Дали ще е в полза на туризма една подобна мярка? Няма да е. А пътуването ни по пътищата няма да стане по-сигурно, напротив - ще е по-неудобно и по-скъпо. Защо тази държава все работи срещу хората си?

Време е да сложим край на слугинажа в енергетиката

автор:Дума

visibility 560

/ брой: 145

В Брюксел ни се чудят защо не строим АЕЦ "Белене"

автор:Дума

visibility 628

/ брой: 145

Газът поскъпва с 5,7% през август

автор:Дума

visibility 487

/ брой: 145

Половин София ще доплаща за парно

автор:Дума

visibility 508

/ брой: 145

САЩ ще следят диалога между Скопие и София

автор:Дума

visibility 647

/ брой: 145

Жертви на протестите във Венецуела

автор:Дума

visibility 558

/ брой: 145

Безредици на Острова, 22-ма полицаи са ранени

автор:Дума

visibility 543

/ брой: 145

Джендъри в спорта

автор:Марин Милашки

visibility 565

/ брой: 145

Масова култура и кич

visibility 570

/ брой: 145

Увеличават линията на бедност, но дали е достатъчно

автор:Аида Паникян

visibility 534

/ брой: 145

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ