Двойно лъгане
/ брой: 137
Таня ГЛУХЧЕВА
Навсякъде ни лъжат, при това за какво ли не. Въпреки че много добре знаем, че цените на повечето места са изкуствено завишени, особено по търговските центрове и в малките квартални магазини, сега се оказва, че трябва да си отваряме очите да не ни лъжат и в лъжата. И да не станем жертва на така нареченото "двойно лъгане".
В магазин за козметика на голяма верига слагат едни цени, а впоследствие, на касата, излизат други. Клиент мисли, че е извадил късмет, вземайки шампоан на промоция за 4,60 лв., а на касовата бележка излиза 11,90 лв.?! Разликата никак не е малка. Когато се обръща внимание на продавачката, тя, без да трепне, заявява: "Изглежда сме сложили грешния етикет". И, правейки проверка, се оказва, че има още няколко "грешно" поставени етикети. Друга тема е, че т.нар. промоционални цени всъщност не са промоционални, а нормалните цени на същия продукт в друг магазин. Или друг град.
Какво да кажем за кварталния пазар, където възрастните купуват пресни плодове и зеленчуци на уж по-ниска цена. Оказва се, че наистина е "уж". "Видях по-евтини моркови на една сергия", коментира наш редовен читател. "За моя изненада продавачът ми каза много по-различна цена от тази, за която се бях подготвил. Когато го попитах, той повдигна рамене и каза, че нямал друго картонче и затова използвал старо, с очевидно грешна цена", недоумява възрастният човек.
Ще кажете - да не правим драма за единия шампоан или килото моркови. Оказва се, че с всичко положението е драматично. Особено за хората, за които и десет лева са много пари. И които все още си спомнят за времето, когато проверяващите органи наистина са били "на мястото си". А днес проверките, които се правят, за кратко връщат "страха" у търговеца, а той после отново "си разиграва коня". Кой кого лъже в цялата държава?
Докато търсим отговор на въпроса, не ни остава друго, освен да подлагаме на съмнение всичко, което виждаме, и да си държим очите широко отворени. За да не ни излъжат двойно, че и тройно...