19 Юни 2025четвъртък21:43 ч.

Потребителите имат право да защитят нарушените си права

За рисковете от онлайн пазаруването и правата на потребителите

Следете дали цените не са нереално ниски и за сайтове-двойници на оригиналните

автор:Дума

visibility 21571

За рисковете от онлайн пазаруването и как да се предпазим от тях, предупредиха от Комисията за защита на потребителите.

Експертите припомнят, че законодателството еднакво добре защитава потребителя, независимо дали стоката е закупена от физически или от онлайн магазин и обясниха за някои по-малко познати, но съществени подробности, част от потребителските права.

Най-напред потребителите трябва да знаят, че имат право да защитят нарушените си права, независимо дали са пазарували "на промоция", с отстъпки или на редовна цена, и второто правило - винаги да се отнасят със съмнение към нереално ниските цени, предупреждават експертите. 

Само един от примерите са маркови или други стоки в пъти по-евтини, когато са с намаление и още по-фрапиращия вариант на сайтове-двойници на оригиналните, посочи Христо Трендафилов от Комисията за защита на потребителите.

И още, гаранцията а стоките, които са закупени онлайн започва да тече от датата на доставката, въпреки че законовата гаранция при покупка от физически магазин е две години. Това каза Игнат Арсенов - директор на дирекция "Контрол на пазара" в Комисията за защита на потребителите. 

Той посочи, че ако през този двегодишен период възникне дефект, потребителят може да поиска от търговеца да ремонтира стоката, да я замени или да възстанови платената сума. А гаранционният срок е разделен на два периода.

Търговецът е длъжен да приеме рекламацията във всеки свой обект, независимо къде е закупена стоката, а потребителят да изисква непременно тя да бъде заведена документално, с копие за себе си от документа. 

Необходимо е да се пазят и всички касови бележки и документи от доставката, съветват още експертите. Ако в гаранционният период, вината за проблема е на търговеца, за негова сметка са куриерските разходи, разходите по отстраняването на дефекта, демонтажа и отново монтажа на ремонтираната стока, обясни Игнат Арсенов.

БНР

Половината българи взимат под 1000 евро на месец

автор:Дума

visibility 1425

/ брой: 110

Ще контролират цените на куриерските услуги в евро

автор:Дума

visibility 1742

/ брой: 110

Новите дългове на държавата надхвърлят 10 млрд. лв.

автор:Дума

visibility 2210

/ брой: 110

Променят срока за проверка на електромерите

автор:Дума

visibility 1449

/ брой: 110

Хърватия инвестира в демографията

автор:Дума

visibility 1172

/ брой: 110

Кристиан Вигенин: Мицкоски налага вето върху РСМ

автор:Дума

visibility 2428

/ брой: 110

ЕК с мерки срещу България

автор:Дума

visibility 2283

/ брой: 110

Накратко

автор:Дума

visibility 2091

/ брой: 110

Контрасти

автор:Александър Симов

visibility 2324

/ брой: 110

БСП не е загубила шанс да е гласът на недоволна София

visibility 1543

/ брой: 110

Злодейска толерантност

автор:Юри Михалков

visibility 2568

/ брой: 110

Феноменът работещ пенсионер

автор:Аида Паникян

visibility 2422

/ брой: 110

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ