15 Декември 2025понеделник22:55 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Иван Таков: Преките загуби от липсата на наземен транспорт в София за 6 дни са 4 млн. лв.

Може би на кмета са му втълпили, че неговите избиратели не ползват градски транспорт и затова той нямаше желание да се справи с кризата, коментира председателят на комисията по транспорт в СОС

автор:Дума

visibility 7402

Само преките загуби от липсата на наземен транспорт за 6 дни възлизат на 4 млн. лв. Това заяви Иван Таков, председател на групата на Местна коалиция "БСП за България" и на Постоянната комисия по транспорт и пътна безопасност в СОС в ефира на телевизия Bulgaria ON AIR тази сутрин. "Ако тази транспортна стачка беше продължила един месец, преките загуби щяха да бъдат толкова, колкото средства са необходими за исканото увеличение на заплатите на работещите в градския транспорт, каза той. - Тук изобщо не включвам цялостния икономически ефект върху столицата и държавата, който ще бъде регистриран от липсата на градски транспорт в София в продължение на 6 дни. Говоря само за преките приходи като продажбата на превозни документи".

Иван Таков е категоричен, че хората, които са си купили дългосрочни превозни документи, трябва да бъдат компенсирани за тези 6 дни, в които нямаше наземен транспорт. Според него това е технически въпрос, който лесно ще бъде решен.

Председателят на групата на Местна коалиция "БСП за България" в СОС отбеляза, че справянето с тази криза в транспорта не е нищо друго, освен спешно потушаване на пожар. "Проблемите в транспорта са огромни и справянето с тях изисква съвсем различен подход. Изисква преди всичко диалог между кмета и политическите групи в СОС, както и между самите политически групи. Изисква съвместна работа, защото справянето с проблемите не е по силите само на един човек, коментира Иван Таков. - Затова моят съвет към кмета е още от сега да започне преговори със синдикатите за следващата година и да включи и нас в тях. Това е нормалният процес на работа. Намирането на баланс предполага разумни отстъпки и от двете страни. Иначе няма как да вървят нещата".

Иван Таков добави, че в момента членовете на комисията по транспорт работят по икономическа рамка, основата на която е подготвена от "Спаси София". "Разбира се, подобрихме някои неща от нея и се съобразихме с исканията на синдикатите за заплатите на работещите в транспорта, обясни той. - Мисля, че от "Спаси София" подложиха динена кора на кмета като не внесоха тази икономическа рамка в комисията. И понеже Терзиев очевидно не разбира нещата, стъпи върху нея. А накрая те го оставиха съвсем сам. Истината е, че точно те запалиха пожара, а ние успяхме за седмица да го загасим. Обаче така не се прави. Защото следващият пожар, който ще запалят, може и да не успеем да го загасим".

Иван Таков отново заяви, че в бюджета има достатъчно пари за увеличението на зплатите на работещите в транспорта с 300 лв. "Ако знаеше как да проведе преговорите със синдикатите, можеше и на по-малко увеличение да се съгласят. Но това е въпрос на разговори, на убеждения, на средносрочна и дългосрочна визия, които не са свързани само със заплащането, а и с условията на труд. Чух, че кметът и заместникът му по финансите говорят за реформа. А какво правиха в продължение на година и половина? Защо не я предложиха тази реформа? Очаквам с нетърпение да видя конкретика за нея. Не да говорят пред медиите за реформа и за обединение на транспортните дружества в едно, искам да видя проект с необходимите данни от направени анализи. За да преценим кой вариант би бил по-добър. Всичко друго са просто приказки".

Председателят на групата на Местна коалиция "БСП за България" в СОС посочи, че кризата в транспорта е съвсем ясен израз на един класов конфликт. "Може би на Терзиев са му втълпили, че неговите избиратели не ползват градски транспорт, коментира Иван Таков. - Вероятно затова нямаше желание да реши този проблем. За нас обаче работещите в транспорта, както и хората, ползващи градски транспорт, са изключително важни. А транспортът е кръвоносната система на града. Ние още в кампанията за местните избори през 2023-та година в нашия "Манифест за един демократичен град" съвсем ясно заявихме кого представляваме в Столичния общински съвет. Затова и в нашата група имаме избрани съветници от синдикатите. А в листата имаме още представители и на образованието, и на здравеопазването".

Започват консултации при президента

автор:Дума

visibility 1078

/ брой: 235

Кметът на "Люлин" иска 25% по-ниска такса смет в района

автор:Дума

visibility 601

/ брой: 235

Общини отказват да вдигат данъци и такси

автор:Дума

visibility 851

/ брой: 235

Тол системата спира на Нова година заради еврото

автор:Дума

visibility 591

/ брой: 235

Пуснаха още 3 километра от магистрала "Хемус"

автор:Дума

visibility 874

/ брой: 235

Обмислят нови правила за производство на автомобили в ЕС

автор:Дума

visibility 572

/ брой: 235

ЕК: Влизането на България в еврозоната е необратимо

автор:Дума

visibility 918

/ брой: 235

Протести обхванаха цяла Европа

автор:Дума

visibility 979

/ брой: 235

Политически трусове и скандали в Мадрид

автор:Дума

visibility 543

/ брой: 235

Бундесверът ще укрепва границата на Полша

автор:Дума

visibility 1033

/ брой: 235

Осъзнайте се! Можете ли?

автор:Таня Джаджева

visibility 850

/ брой: 235

Криза на съвестта

visibility 1006

/ брой: 235

"Гражданска Панорама"

автор:Ваня Григорова

visibility 1197

/ брой: 235

Имах силата да открия България заради мен и корените ми

visibility 651

/ брой: 235

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ