11 Ноември 2024понеделник07:58 ч.

ВРЕМЕТО:

В понеделник над Северна и Източна България ще преобладава облачно време, на места с валежи, главно от дъжд, докато над Югозападната ще има повече слънце. Във вторник облачността ще се разкъсва и намалява, а валежите постепенно ще спират, но в сряда на места отново ще превали, главно в западната половина от страната. В понеделник над Северна и Източна България ще преобладава облачно време, на места с валежи, главно от дъжд, докато над Югозападната ще има повече слънце. Във вторник облачността ще се разкъсва и намалява, а валежите постепенно ще спират, но в сряда на места отново ще превали, главно в западната половина от страната.

Будапеща въвежда електрическите автобуси

/ брой: 149

автор:Радко Ханджиев

visibility 2747

Отскоро гражданите и гостите на унгарската столица са приятно изненадани от новата транспортна придобивка. В центъра на Пеща например се качвате на номер 16А, автобусът преминава по знаковия Верижен мост, с лекота набира скорост по стръмните улици на Крепостта, за да се озове в западната част на Буда. Вътре не се чува шум на дизелов двигател, няма мирис на нафта; тихо, спретнато и прохладно е; климатикът работи безпроблемно, през зимните месеци сигурно ще излъчва топлина. Оказва се, че сте в автобуса на бъдещето - автомобилът с електрически двигател.
Електробуси китайско производство бяха експериментално въведени в продължение на няколко седмици през 2012 г. по линии в южните квартали на Буда. След цялостен анализ на експеримента и направените корекции Министерството на икономиката и ръководството на градския транспорт на унгарската столица решиха да се премине към постепенно въвеждане на електробусен транспорт по цялата градска мрежа. "Пилотният проект в Будапеща е само първата стъпка", подчерта министърът на националната икономика Михай Варга. "Въз основа на оценка на опита, придобит по време на пробната експлоатация, вече може да заявим, че електрическите автобуси ще се използват по-широко, вероятно в цялата страна".
Резултатът идва след години на проучване и анализиране. Правителството разработи проект, който да насърчи и регулира е-мобилността. Смята се, че по такъв начин ще се намали икономическата уязвимост на страната, рязко ще се подобри околната среда, ще се създаде конкурентно предимство пред класическия, вече считан за изживял времето си автомобилен транспорт. Електробуси вече подменят дизеловите в много градове на Калифорния, Китай, Индия, Виетнам, Филипините. Унгария се оказва първата страна в Европа, която разработи и утвърди на практика цялостна концепция за електромобилността.
В края на миналата година правителството отпуска еднократна субсидия в размер на 3,9 милиарда форинта (12,6 милиона евро) на Будапещенската транспортна компания (BKV) за закупуване на електрически автобуси и свързаните с тях инфраструктурни съоръжения. Смята се, че тези държавни средства ще бъдат възстановени чрез продажбата на въглеродни емисии съгласно протокола от Киото от 1997 г.
Новината е, че сегашните електробуси по градските линии вече са родно производство. Чаба Месарош, главен изпълнителен директор на "Evo pro" - компанията, която ги предлага на пазара - посочи, че 57% от частите са унгарско производство. Електробусът е с капацитет 68 пътника (22 седящи и 46 правостоящи); конструкцията му е от ултралеки композитни материали, което значително олекотява (5630 кг срещу 7200 кг на дизеловия модел); замърсяването на въздуха е нулево; общата му енергийна консумация е 0,91 квч/км срещу 3,85 квч/км на дизеловия модел.
Компанията "Еvo pro" е основана през 2001 г. в Будапеща. Благодарение на прилагането на иновационни технологии бързо стана една от водещите фирми на унгарския пазар. Засилва позициите си благодарение на изгодно сътрудничество и партньорство със "Сименс", "Майкрософт" и други световни лидери. В момента в компанията работят около 500 души, половината от които са високопрофесионални инженерни специалисти в областта на информатиката и автоматиката. Проектите и продукцията на "Еvo pro" намират прием в 30 страни по петте континента.

 

Служители в АЯР на протест за по-високи заплати

автор:Дума

visibility 2678

/ брой: 214

"Лукойл": Не продаваме рафинерията в Бургас

автор:Дума

visibility 2586

/ брой: 214

25 нови влака от "Шкода" пристигат до 2026 г.

автор:Дума

visibility 1547

/ брой: 214

Брюксел разследва "Виза" и "Мастъркард" за таксите

автор:Дума

visibility 2388

/ брой: 214

Управляващата коалиция в Германия се разпадна

автор:Дума

visibility 2541

/ брой: 214

Харис обеща помощ на Тръмп до инаугурацията

автор:Дума

visibility 2635

/ брой: 214

В САЩ разработват план за мир в Украйна

автор:Дума

visibility 2721

/ брой: 214

Накратко

автор:Дума

visibility 2870

/ брой: 214

Пътят на разбитите надежди

автор:Александър Симов

visibility 2323

/ брой: 214

Непредсказуемият Тръмп

visibility 2361

/ брой: 214

БСП е микросвят, отражение на прехода

visibility 2413

/ брой: 214

Агнето сито и вълкът цял

автор:Гарабед Минасян

visibility 2034

/ брой: 214

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ