Адв. Владимир Шейтанов: Народът ни няма да приеме такова посегателство
Родителите трябва да бъдат предупредени за опасностите, които проникват в образованието ни, казва известният юрист, член на Инициативния комитет за референдума срещу джендър идеологията
/ брой: 55
Интервю на Нора СТОИЧКОВА, БСТВ
- - Защо решихте да се присъедините към тази инициатива?
- Аз се занимавам със защита на българските граждани от 1981 г., вече 42 г. Така че за мен това е продължение на моята работа в друго качество. Мисля, че нашето поколение, генерацията на 50-те и 60-те години, е длъжник на съвременните български деца. Ние не успяхме за времето, когато бяхме в активна дейност, да осигурим едно добро, смислено, пълноценно щастливо детство на българските деца. В много отношения нашето детство беше по-щастливо и по-добро, по-смислено и духовно, отколкото тяхното. За съжаление, израстването на нашите деца съвпадна с един много труден период в живота на българското общество, поради което те не получиха възможностите за развитие, които имаха техните родители.
В момента една от най-големите опасности за българските деца е тяхното объркване във възрастта, когато те не са достатъчно физически, духовно и морално зрели. В тази възраст в тях кипят хормоните, учат се, израстват, а най-добрият пример за тяхното израстване и възпитание са техните по-големи приятели, родителите. Средата трябва да бъде различна, образованието трябва да бъде различно. За съжаление, българските деца в момента не са в челните редици на европейските деца. Интелектуалният коефициент на българската нация е спаднал до 85, при най-ниско ниво от 80-81 на Албания и Северна Македония, докато общества с развито образование имат коефициент на интелигентност около 100-110. Това са Германия, Франция, Италия. Ние сме длъжници на българските деца да ги изравним по възможности с тях. Длъжници сме да им дадем възпитание, което ще им позволи да поемат управлението на българската държава след 10-15 години. В момента нашето образование не предоставя тези възможности.
Една от най-големите опасности е отклоняването на българските деца в годините на формиране на личността от този естествен процес към проблемите на пола, на секса, на живот без труд и без усилия, ориентиран само към удоволствията и то към най-примитивните удоволствия.
- Как според Вас един такъв референдум ще помогне в тази посока? Защо се търси мнението на българското общество по въпроса и каква сила би дало то за последващи инициативи?
- Струва ми се, че обществото ни все още не осъзнава реалната опасност от проникването на джендър идеологията в образователната система. България не е София. В България живеят милиони деца в условията на липсата на достатъчно информация и експертност, и са потенциална жертва на това явление. Техните родители трябва да бъдат информирани за основните причини и прояви на джендър образованието. Съвсем наскоро в социалните мрежи се появи един учебник за 6 клас "Човекът и природата", в който се дават част от постулатите на джендър идеологията - размиването на биологичния пол, неутралността на човека.
Детската и юношеска възраст е възрастта на любопитството, когато децата са с отворени сетива към всичко ново. Те възприемат всичко от заобикалящата ги среда, но безкритично, те нямат все още критериите, с които да отсеят тази информация. Поради това те възприемат постулатите за неутралност на биологичния пол и за наличие на трети, четвърти и т.н. пол, различен от мъжа и жената съвсем безкритично, а това води до сериозни физически и психически отклонения в развитието на децата. Един национален референдум би могъл да опита да събуди българските родители в това отношение.
Аз непрекъснато имам досег до родители, които се страхуват от това, което настъпва в българското образование, както и от отклонението на децата им от учебния процес, от процеса на възпитание и това, което им се дава в българското училище. Страхуват се от проникването на различни теории по линия на НПО-та, които са допускани до детските и учебните заведения и предпочитат миграцията. Между джендър идеологията в образователната система и демографския срив в България има много пряка връзка. Препоръчвам на всички родители да потърсят сборника "Демографският срив в България" с автори известни наши общественици, политици и др. Той не е пуснат в търговската мрежа, но ние от инициативния комитет (ИК) за референдума ще посочим на родителите как да се снабдят с него. Бих могъл да предложа и книгата "Глобалната сексуална революция" - едно задълбочено изследване на причините за проникването на джендър идеологията в западните общества на немския политолог Габриеле Куби.
- Как звучи въпросът, който ще бъде зададен на референдума?
- Подкрепяте ли въвеждането на забрана на обучение, възпитание и пропаганда, свързани с промяната на пола и с концепции за друг пол, различен от мъжки и женски, сред децата и учениците в образователната система на България?
Това е един много концентриран израз на родителската тревога, на тревогата на родителите от проникването през последните години на тази идеология с нейните опорни тези в българското образование по различни начини. Тя не присъства в официалните учебни планове и програми, но по каналите на проникването на НПО-та във възпитателния процес в българските училища, тя винаги е била там в последните 10-15 години. Например, фондация "Пулс" преди 3-4 години в Перник беше влязла в няколко училища в изпълнение на проект, финансиран от чужбина, с идеята да предаде повече познания по сексуални въпроси на деца от прогимназията. Освен помагалото, което им беше предоставено, те бяха учени на конкретни действия и поведение, свързани със сексуалния живот на възрастните.
Такива помагала се разпространяват обикновено с рисунки, не със снимки, което значи че са предназначени за деца на определена възраст. Когато това нещо се разпространява между деца от 4 до 18 години, то спира тяхното интелектуално и физическо развитие и ги отклонява в посока, за която те не са готови на тази възраст. На никой не му е дошло наум, например, да им се преподава ядрена физика на тази възраст, или да ги "образова" в сатанизъм, или на философия... Във всяка една образователна система се спазва степента на съответствие между възрастта и преподавания материал. Сексът и сексологията не са подходящи за 4-годишните деца.
Много често ръководството на Министерство на образованието не са в течение с тези проекти и учебници, които се разпространяват от НПО-та в училищата. За всички родители е изключително важно да следят непрекъснато развитието на техните деца. А когато се допуска такава дейност без знанието на родителите, не само че се нарушава конституцията, но се нарушава и едно нормално естествено право на човека - да възпитава, образова и отговаря за развитието на собственото си дете.
Искам да обърна внимание, че джендър идеологията и теорията е дошла отвън. Това е един внос от страни, които имат друго отношение към децата. Това са страни, в които децата привършват периода на развитието в своето семейство на 16 години и от 16 до 65 години те се развиват самостоятелно, извън отношенията със своите родители. На 65 те отиват в старческия дом и техните деца също нямат отношения към тях. Говоря за западноевропейските и северните страни. Най-доброто място за един швейцарски пенсионер е старческият дом. Най-доброто място на един български пенсионер е в неговото семейство при неговите деца. След "добър ден" българите казват "а как са ви децата" - нещо, което няма да чуете в Германия. Не може да се пренася механично отношенията между поколенията от една географска област, от едни държави в други. Защото отношенията са различни и са се сложили с векове за развитието на тази нация. Българската именна традиция предвижда 3 имена, второто е на вашия баща. Когато го смените с "родител 1" кой ще застане на името на баща ви във вашето име? Спомняте ли си какви събития се случиха у нас през 1985 г. и 1986 г. при смяната на имената? Тогава това беше един много неправилен, порочен акт, посягащ на същността на всеки човек.
Сега се посяга върху второто име на цялото общество. Народът ни няма да разбере и приеме такова посегателство върху неговите традиции. Той винаги ще се съпротивлява на такава една деструкция.
/Със съкращения/