18 Ноември 2024понеделник04:53 ч.

Подаръци за празниците, или хитринки при избора им

Почти несъзнателно хората се насочват към вещи и предмети, предпочитани от собствения им вкус

/ брой: 276

автор:Альона Нейкова

visibility 3511

За някои хора обикалянето по магазини в търсенето на подаръци е удоволствие и радостно занимание, за други - тежък кръст, който те години наред носят с мъка.
"Започвам целият да се изпотявам, като се сетя как миналата година с глупав вид оглеждах отрупаните рафтове на магазин за оригинални подаръци и не знаех на какво точно да се спра - сподели приятел, с когото се заговорихме за настъпващите празници. - Изкарах от нерви обучената да се усмихва във всякакви ситуации продавачка, след като на два пъти я помолих да ми свали от най-горните рафтове безсмислените сувенири от "първа необходимост", без да мога да взема решение. След това грабнах първото нещо, което за пореден път ми предложиха в магазина. После получих поредното "благодаря" за поредния несполучлив подарък... Най-страшното обаче (и най-тъжното) е, че "това нещо" безмълвно и укоряващо напомняше за себе си месеци наред. Заедно с други безсмислени подарени вещи и джунджурийки."
Подобен сценарий може да се повтаря всяка година, за всеки празник...


По-малко от месец остава до онези забележителни дни, които са чакани с нетърпение и от деца, и от възрастни - коледните, а след тях и новогодишните празници. Някои отдават по-голяма почит на Бъдни вечер, други купонясват най-много на 31 декември, трети пък се радват на всички поводи за събиране с роднини, колеги и приятели. Празниците се сменят и протичат с обичайния весел кръговрат на песни, танци, ядене и пиене... Всичко това обаче не би било толкова желано и загадъчно, без малките и големите подаръци, които хората си правят по повод и без повод.
На почти всеки от нас няколко пъти годишно се полага да получи, но и се налага да избира подарък. А това е много важна вещ - няма човек, дете или възрастен, който да не се радва на внимание и грижи, материализирани под формата на някакъв предмет. Но да избереш за близки и познати подарък, изобщо не е лесна работа. Особено, когато целта е да се поднесе такъв дар, който след официалната церемония по връчването му да не бъде запокитен в килера, а най-малкото да носи усмивка или да бъде полезен.



Разбира се, изборът на подарък е нещо много индивидуално - както за този, който е решил да направи подобен жест, така и по отношение на човека, за когото е предназначен. Нерядко се спираме най-напред на нещо, което грабва самите нас. Почти несъзнателно се насочваме към вещи и предмети, предпочитани от собствения ни вкус. И в края на краищата, купуваме онова, което ни легна на душата, с надеждата, че по същия начин то ще впечатли и онзи, за когото сме се стараели толкова при избора. И това може би е най-правилният подход. Защото не са редки случаите, когато хората решават да "предадат нататък" нехаресвания от тях сувенир или вещ, несполучливо поднесени им навремето от някой не много досетлив приятел. По този начин те обаче не осъзнават, че с "подаръка си" те създават същите неприятни емоции, каквито са били причинени на самите тях.
Жестовете, които правим в празничните дни, а и демонстрираните без повод, трябва да идват от сърцето и следователно да се харесват на самия дарител. Човешката природа така е устроена, че, избирайки подарък за някой друг, на преден план винаги стои собственият ни вкус. Но все пак е необходимо да се обърне по-специално внимание на интересите и потребностите на хората, за които всъщност е предназначен подаръкът.
Случва се човекът, заради когото сте тръгнали на дълга шопинг обиколка, повече от всичко да харесва например аквариумни рибки. А вие, меко казано, да не ги понасяте. Това в никакъв случай не означава, че, преодолявайки неприятните си чувства, все пак трябва да влезете в зоомагазина и да търсите там червейчета за рибките или други обитатели на аквариума, които за вас са терра инкогнита... Най-добре е в този случай да се спрете на неутрален подарък, който хем да подчертае, че знаете за афинитета на приятеля си, хем да не ви кара да се чувствате зле при избора и поднасянето му. Това може да бъде например чаша с изображения на рибки или компютърна мишка с морски мотиви.
Някои се стремят подаръците им да са тип сувенир - поднасят ги за спомен, или напротив, искат да са полезни, да влязат, така да се каже, в употреба. При последните обаче пак не бива да се прекалява с излишно старание и фантазия, като например да се подари готина шапка, избродирана с черепи, на човек, който изобщо не слага нищо на главата си. Супер стилното тефтерче пък няма да е добър избор за компютърен специалист, който предпочита да пише изключително с помощта на клавиатура.
Когато наистина не знаете какво да подарите на някого, може да се възползвате от специалните ваучери или чекове за покупка с определена сума. Така хем ще избегнете конфузната ситуация при поднасянето на пари в брой, хем елегантно ще предоставите възможност на човека да си купи онова, от което наистина има нужда.
Най-важното е подаръкът да носи положителни емоции. За целта изобщо не е задължително той да е скъп. Даже е по-добре, ако не струва много, тъй като няма да предизвика неудобство или да породи мъчително чувство на дълг. Основното предназначение на подаръците е да носят радост и да засилват празничното настроение.
И ако сме наясно с някои хитринки при избора им, задачата да поднесем нещо наистина стойностно и оригинално ще бъде не само доста улеснена, но и изпълнена успешно.
Много е важно подаръкът да е оригинален. Ако е различен, човекът, на когото се поднася, веднага ще се заинтересува от него, ще го забележи сред общата маса дарове. За целта добре е да помислите за опаковката, която също трябва да е особена, но не и крещяща. Специалистите съветват да се използват два добре съчетаващи се цвята - може да е син и бежов за господата и сив и розов за дамите.
Необходимо е да имате индивидуален подход при избора на подарък за всеки отделен човек. Това зависи от възрастта, пола, интересите и дори от социалния статус и на поднасящия го, и на онзи, който приема подаръка.
Най-добрият дар е този, който е направен от сърце и душа. Когато човек влага в избора и поднасянето на подаръка уважение, любов, нежност, загриженост, това не остава незабелязано.

И опаковката е от значение



Важно е не само да купиш подарък, трябва още той да бъде красиво и оригинално опакован. Къде и как да го направите, дали да се пробвате да го сторите самостоятелно или да се доверите на специалистите в опаковането - всичко зависи от вашите изисквания и възможности.
Ако трябва много бързо и красиво да опаковате купената от вас вещ, която смятате да поднесете на приятел, роднина или колега, най-лесно е да потърсите специалния щанд за аранжиране на подаръци. Такива обикновено се намират почти във всеки търговски комплекс и магазин за сувенири.
Тези, които решат да се справят сами с опаковането, добре е да имат предвид, че повечето жени харесват да им бъдат поднасяни подаръци, украсени с цветя и панделки. Мъжете пък предпочитат строги семпли торбички, издържани в класически форми и неангажираща цветова гама. А за децата най-важното е опаковката да е шарена и да е изпъстрена с любимите им герои от актуални анимации.
Интересно решение е подаръкът да се сложи в кутийка или в кошничка, към която да се завърже красив букет от... балони. Оригинална е и опаковката с персонална бродерия. Тези, които не владеят това изкуство, може да поръчат на професионалистите всякакъв надпис, съдържащ романтични думи, или дори някакво изображение. Подаръкът също така може да се загъне в обикновена бяла хартия, която отвътре да съдържа лично стихотворение или любовно послание... Често такава опаковка се пази дори по-дълго от основния подарък, който е бил в нея.
Едни от най-оригиналните пакети за дарове са тези, които подчертават професията или хобито на човека, за когото са предназначени. Например, ако началникът ви има афинитет към историята, може да опаковате подаръка за него като старинен тубус. Щом приятелката ви обича да плете, декорирайте кутията за нея с малки разноцветни кълбенца. Ако обаче имате нужда от опаковка за бизнес сувенири, трудно ще минете без помощта на професионалистите, понеже трябва да се спази корпоративният стил и етикет и да не се надхвърли отпуснатият бюджет.

 

В София се произвеждат 41% от БВП на страната

автор:Дума

visibility 1878

/ брой: 219

Потреблението на домакинствата ускори растежа

автор:Дума

visibility 1896

/ брой: 219

Експерт предлага по-нисък ДДС за рибата

автор:Дума

visibility 1933

/ брой: 219

Тръмп разговаря два часа с Байдън

автор:Дума

visibility 1989

/ брой: 219

Втора инстанция осъди експрезидент на Аржентина

автор:Дума

visibility 1872

/ брой: 219

Протест в Брюксел срещу крайнодесните

автор:Дума

visibility 2058

/ брой: 219

Пет години затвор грозят Марин Льо Пен

автор:Дума

visibility 1762

/ брой: 219

Медийният тероризъм

автор:Александър Симов

visibility 2027

/ брой: 219

Хронично бездействие

visibility 1980

/ брой: 219

"Символичната война" на съюзническите бомби

visibility 1943

/ брой: 219

Кой кой е в проектокабинета на Доналд Тръмп

автор:Дума

visibility 1818

/ брой: 219

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ