27 Декември 2024петък20:11 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД до 15 декември 2024 г.; „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2024 г.; в редакцията на вестника до 20 декември 2024 г. Цени: 12 месеца - 204 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД до 15 декември 2024 г.; „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2024 г.; в редакцията на вестника до 20 декември 2024 г. Цени: 12 месеца - 204 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Венцислав Спирдонов:

Ако служител ви обслужва зле, посочете го

Промени ще правим заедно с представители на бизнеса и на гражданите, категоричен е директорът на Агенцията по вписванията

/ брой: 175

автор:Веселка Венкова

visibility 2704

ВЕНЦИСЛАВ СПИРДОНОВ от 18 юли т.г. е изпълнителен директор на Агенцията по вписванията, създадена на 31 юли 2004 г. Завършил е право във Великотърновския университет "Св. св. Кирил и Методий". 38-годишният експерт е магистър по финанси и по история на същия университет. Има над 7 години юридически стаж и административен опит. Бил е юрисконсулт и управител на фирма във Велико Търново, а от 2008 г. до назначаването на сегашния му пост е бил директор на регионалната дирекция във Велико Търново.

Цитат:
"Не отговаряме на анонимни сигнали и на обидни и неподкрепени с факти мнения, с каквито е пълен интернет
"Искам негативният образ на агенцията, създаден от персоналните бонуси на предишна директорка, бързо да бъде заличен

- За девет години Агенцията по вписванията се превърна в едно от ведомствата, за което се сещаме веднага щом стане дума за корупция - подкупи, вписвания по нощите и в почивни дни на платежоспособни клиенти, субективно материално стимулиране. След половин месец на поста смятате ли, че ще успеете да промените имиджа на институцията?
- Самата система е направена по европейски образец и предотвратява опитите за корупция. Имало е през годините опити за натиск, но доколкото съм запознат, са били безуспешни. Относно субективното материално стимулиране - "една птичка пролет не прави". Тук работят над 600 души и не трябва всички да са белязани с печата "субективно материално стимулиране". Искам негативният образ на агенцията, създаден от персоналните бонуси на предишна директорка, бързо да бъде заличен. Несправедливо е спрямо колегите, защото те нямат вина, но лошата слава е за всички. Остро реагираха гражданите в провинцията след първите публикации за тези бонуси, обстановката беше напрегната. Носил съм фиша от заплатата си в джоба, за да доказвам, че не получавам ДМС.
- Доколко прозрачна за обществото може да е специфичната дейност на агенцията? Обяснете за читателите нейните функции и задачи.
- Агенцията по вписванията поддържа четири регистъра - Търговски, Имотен, регистър Булстат и Регистър на имуществените отношения на съпрузите. Всички регистри са публични и достъпни за всеки потребител и гражданин. Като се има предвид информацията, която се съдържа във всеки от тези регистри, смятам, че е ясно за всички колко са важни ролята и функцията на Агенцията по вписванията в държавата. Съзнаваме отговорността си.
- Какъв е редът за проверки от гражданите  - примерно купувач на жилище как най-сигурно да провери тежестите по имота?
- Всички граждани, желаещи да закупят недвижим имот, могат да извършат проверка за тежести, които съществуват към този имот. За целта е необходимо да отидат до съответната служба по вписванията по местонахождение на имота и да поискат да им бъде издадено удостоверение за вещни тежести за съответния имот. Удостоверението ще отразява всички вписвания, отбелязвания и заличавания за тежести и права към момента на изготвянето му или пък ще удостоверява, че такива няма.
Вече половин година работи системата за SMS известяване в Търговския регистър. До момента имаме над 1200 активни регистрации. Системата действа и всеки може да се възползва от услугата. Работи и системата за SMS оповестяване относно услуги, предоставяни от службите по вписвания, т.нар. Имотен регистър. Общият брой на активните регистрации към момента е над 3200.
- Надеждни ли са регистрите на агенцията, колко реално са достъпни за гражданите?
- Регистрите, поддържани от Агенцията по вписванията, са надеждни, те са публични и всеки може да използва услугите, предоставяни от регистрите.
Трябва да се отбележи, че повечето от услугите на агенцията се предоставят и по електронен път - процентът на ползващите електронните услуги се увеличава всяка година. През 2013 г. при подаването на годишните финансови отчети над 67% от клиентите ни са предпочели електронния път на подаване, който е и два пъти по-евтин от същата услуга, ползвана на гише в офисите ни.
- Идвате като изпълнителен директор от регионална дирекция по вписванията, какви са неотложните мерки в контрола и синхронизацията на работата във ведомството?
- Не мога да дам още пълна картина на централното управление - все пак от 10 работни дни съм на този пост. А работата на една регионална дирекция и на централното управление е различна, има специфика, с която се запознавам в момента. Но като "нота бене" за мен е да се повиши качеството на работата на служителите с гражданите.
- Агенцията работи по 4 закона, няколко наредби и правилници, има ли синхрон в нормативните актове или някои актове си противоречат и затрудняват работата ви?
- Законите са повече от четири. Всички нормативни документи, които уреждат функционирането на агенцията, са качени на официалната ни интернет страница - секция "За агенцията". Органът, който има право да инициира законодателни промени, отнасящи се до функционирането на агенцията в отделните нормативни документи, е Министерството на правосъдието. Ние ще обобщим всички предложения на бизнеса, работодателските организации и гражданите, но решението да се променят отделни законови и подзаконови разпоредби е на правителството и на парламента.
- Какви са неотложните промени, които ще предприемете в работата на новия си пост?
- От 29 юли започнах регионални срещи с представители на бизнеса, адвокати и граждански организации по проблемите на Търговския регистър. Първата се състоя във Враца - за града и региона. Дадоха се много смислени идеи. Ще направя подобни срещи и за Имотния регистър. Ще обобщим предложенията и ще предложим законодателни и организационни промени. Изключително важно е администрацията да работи с хората и за хората.
- На страницата "Обратна връзка" в сайта на агенцията на въпроса "Как оценявате обслужването в Агенцията по вписванията?" няма отговор от 1 юли 2012 г. насам, а мненията се изцяло негативни. Това ще се промени ли скоро?
- Не е вярно, че не отговаряме. Ако проследите хронологията, ще видите, че отговори има, както в секцията на официалната интернет страницата на агенцията, така и във форума на Търговския регистър по конкретни въпроси, зададени от нашите потребители. Искали сме от хората, когато са изразявали недоволство от обслужването в офис на агенцията, да посочват конкретни дати и имена на служители, от които са били недоволни, тъй като всеки служител носи бадж с името си, но обратна връзка, както сами може да се убедите, не е имало. На анонимни сигнали обаче, както и на обидни и неподкрепени с конкретни факти мнения, с каквито впрочем са пълни и форумите в интернет пространството, не отговаряме.
Освен това в сайта на Търговския регистър имаме форум, както и специална секция "Сигнали и предложения", които се следят всекидневно. На гражданите, които са посочили адрес или имейл, отговаряме своевременно. Нека читателите ви знаят, че сигнали за нередности могат да изпращат и лично на мен.
- Остана ли ви време да погледнете електронната страница на агенцията? Ще инициирате ли активен диалог с клиентите си и ще получават ли те занапред незабавно компетентни отговори?
- От 2008 г. работя в Агенцията по вписванията, така че естествено е да съм запознат. Сайтът на агенцията е отворен постоянно на компютъра ми. А тъй като част от тематиката покрива предишния въпрос, смятам, че отговорих.
- И все пак партийно или експертно назначение сте, г-н Спирдонов?
- В агенцията съм от 2008 г., вече споменах. За тези години съм се доказал като експерт в своята работа, който няма нужда от партийна подкрепа, за да заеме по-висока позиция в кариерата си. Когато дълго време си бил успешен директор на регионален клон, подобно назначение е логично.
 

Има ли нелегален внос на добитък от съседна страна

автор:Дума

visibility 36176

/ брой: 244

Неизвестна болест покоси 200 овце във ферма в Карнобатско

автор:Дума

visibility 33684

/ брой: 244

65% срив на чуждите инвестиции

автор:Дума

visibility 37049

/ брой: 244

Банките уличени в нелоялни практики при отпускане на кредити

автор:Дума

visibility 37766

/ брой: 243

Путин готов за диалог с Тръмп и Зеленски

автор:Дума

visibility 35669

/ брой: 244

Русия без условия за преговори с Киев

автор:Дума

visibility 35011

/ брой: 244

Белград минава на безплатен транспорт

автор:Дума

visibility 32368

/ брой: 244

Левите в Румъния се оттеглят от преговорите

автор:Дума

visibility 31709

/ брой: 244

Светът през 2024

автор:Дума

visibility 49770

/ брой: 244

Турбулентната политическа 2024 година

автор:Юлия Кулинска

visibility 41639

/ брой: 244

БСП се нуждае от радикална промяна

автор:Юлия Кулинска

visibility 36358

/ брой: 244

2024 - историческата година за БСП

автор:Александър Симов

visibility 35448

/ брой: 244

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ