17 Април 2025четвъртък08:37 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Експерт:

Дефект при рекламация на продукт се отстранява в едномесечен срок

/ брой: 63

автор:Дума

visibility 9246

Срокът, в който търговецът е длъжен да приведе в съответствие продукт с дефект след рекламация от страна на потребител, е едномесечен, обясни Игнат Арсенов от Комисията за защита на потребителите (КЗП) по време на дискусия. Арсенов посочи, че правото на рекламация и на гаранция е сред основните права на потребителите в Европейския съюз. Потребителите трябва да получат стоки, които съответстват на договора, който е сключен с търговеца. Задължение на търговеца е да изпълни точно сключения договор и да предостави стока, която отговаря на изискванията за качеството на продукта, обясни той.
По думите му производствените дефекти или дефектите, които са съществували към момента на предоставянето на продукта, са отговорност на търговеца и той трябва да ги отстрани. В случай на несъответствие, когато се появява дефект на стоката, търговецът е задължен да я приведе към съответното качество и да обезщети потребителя, но отговорността на търговеца е обвързана с време и това е двегодишната законова гаранция, каза Арсенов. Той добави, че всеки дефект, който се прояви в рамките на първата една година, се счита за съществувал и търговецът в тези случаи е длъжен да приведе стоката в съответствие или да докаже, че потребителят е нанесъл щети и че дефектът не е фабричен.
Потребителят няма право на рекламация при минимално несъответствие на продукта и да поиска замяна на продукта, каза още Арсенов. Освен това търговецът не е задължен при всеки един случай да ремонтира стоката, а може да върне парите на потребителя, добави той. По думите му потребителят има право да развали договора, ако се стигне до трета повреда след два направени ремонта на продукта.

Жилищата в София са поскъпнали с 200% за 10 години

автор:Дума

visibility 2307

/ брой: 71

България никога не е била по-близо до еврозоната

автор:Дума

visibility 2310

/ брой: 71

Пълна забрана за риболов в страната

автор:Дума

visibility 3145

/ брой: 71

САЩ закриват мисии в Европа и Африка

автор:Дума

visibility 3036

/ брой: 71

НАТО обмисля цел "помощ за Украйна"

автор:Дума

visibility 2232

/ брой: 71

Русия прави разлика между сделка и капан

автор:Дума

visibility 2095

/ брой: 71

Киев кани евролидери на Деня на победата

автор:Дума

visibility 2147

/ брой: 71

Една победа

автор:Александър Симов

visibility 2806

/ брой: 71

Самоубийци

автор:Барбара Пейчинова

visibility 2994

/ брой: 71

Ценен опит за бъдещи парламентаристи

автор:Дума

visibility 2514

/ брой: 71

Когато "одринките" падаха от "Албатрос"

visibility 2416

/ брой: 71

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ