14 Октомври 2024понеделник19:24 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Медии

В Избори'2013: 52% от парите на партиите отишли за медийно отразяване

Само отчелите се пред Сметната палата са похарчили общо 17 903 085,94 лв.

/ брой: 167

автор:Веселка Венкова

visibility 1612

9 329 563,88 лв. или 52% от разходите на политическите сили в предизборната кампания са били изразходвани за медийни услуги, сочи анализът на Института за развитие на публичната среда, оповестен вчера. Данните са от финансовите отчети, подадени в срок към Сметната палата, уточни Антоанета Цонева, председател на УС на ИРПС. Финансирането на предизборните кампании продължава да е "сива" зона, недостъпна за граждански контрол, подчерта тя и направи уговорка, че обобщената информация е въз основа на официалните данни, защото "какви са реалните бюджети на политическите играчи никой не знае".
Анализът обхваща отчетите на 25 от явилите се на парламентарните избори 36 партии, седемте участвали коалиции и един от двата състезавали се инициативни комитета. Само те са похарчили за вота общо 17 903 085,94 лв. От резултатите в изследването става ясно, че след като над половината от средствата отиват в медиите, другите са за материали, гориво, командировъчни, данъци, такси и пр. - 21%. За масови прояви и агитационни материали се харчат 18 на сто, 5 процента - за наем, транспорт, съоръжения, за консултантски услуги и социологически проучвания - 3 на сто и само 1% са разходите за възнаграждение и осигуровки на временно нает персонал.


Регламентът медиите да публикуват съдържанието на договорите си с политическите сили не проработи, констатира Цонева. Като една от причините тя посочи осигуреното вестникарско място или време в електронните медии чрез фирми посредници, които по закон не са задължени да отчитат какво са продали на клиентите си. 100% от кампанията у нас е платена, посочиха от ИРПС, но за равнопоставеност между малките и големи играчи и дума не може да става.
Най-големи разходи за отразяване са направили от "Горда България" - 95,89 на сто от средствата си. В първата десетка е и Коалиция за България с 61,73%. Сред десетте, налели най-много средства в медиите, са първите три парламентарно представени сили - КБ (1 796 393,69 лв.), ГЕРБ (952 224,37 лв.) и ДПС - с 854 546 лв. Те са изразходвали и най-много средства в цялостната си предизборна кампания - 3 983 821 лв.
Според вложените в отразяването средства най-ценен е вотът за "Горда България" - 30 лв. струва всеки медийно привлечен глас. На парламентарните играчи сме им "излезли" общо по 1,81 лв. на глас за ГЕРБ, 2,26 лв. за "Атака", 3,43 лв. за Коалиция за България и по 9,95 лв. - за ДПС.
Частните телевизии са взели 45% от средствата за медийно отразяване на Избори'2013 (4 213 526,45 лв.). Печатните медии ги следват с 16 процента, БНТ - 12%, 11 на сто са отишли в частни радиа, 9% за онлайн медиите и 3 на сто за БНР. Сравнителен анализ на ИРПС сочи, че по подобен начин сред медиите се разпределят и средства при президентски вот. При местни избори най-много пари отиват в печатните медии.

 

Цената на чушките - нагоре с 10% само за седмица

автор:Дума

visibility 615

/ брой: 195

Засякоха опасна маска за Хелоуин

автор:Дума

visibility 634

/ брой: 195

Обсъжда се "Сименс" да осигури турбините за 7-и блок на АЕЦ

автор:Дума

visibility 595

/ брой: 195

Само един кандидат иска да модернизира билетната система на БДЖ

автор:Дума

visibility 706

/ брой: 195

Мицкоски: Със София няма да сравнявам баби и жаби

автор:Дума

visibility 662

/ брой: 195

Недостиг на работна сила в Гърция

автор:Дума

visibility 648

/ брой: 195

Полша временно спира даването на убежище

автор:Дума

visibility 562

/ брой: 195

Накратко

автор:Дума

visibility 906

/ брой: 195

Черната дупка на ББ

автор:Александър Симов

visibility 634

/ брой: 195

Уникален ритуал, насочен към бъдещето

автор:Дума

visibility 692

/ брой: 195

Всички посочват проблемите, ние даваме решенията

автор:Юлия Кулинска

visibility 590

/ брой: 195

100 решения за България

автор:Дума

visibility 689

/ брой: 195

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ