06 Август 2024вторник18:53 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Новите коли ще са задължително с ограничител на скоростта

/ брой: 124

автор:Дума

visibility 4265

Европейците, които обичат да карат бързо и търсят нова кола, вероятно ще останат разочаровани - от 7 юли всички нови автомобили, продавани на континента, трябва да бъдат оборудвани с интелигентен софтуер за скоростта (ISA), предназначен да пречи на шофьорите да нарушават ограниченията. Повечето коли, които се продават в момента, вече разполагат с ISA, тъй като тя беше направена задължителна за всички нововъведени модели от юли 2022 г. нататък. Но автомобилите, представени преди тази дата, можеше да бъдат без технологията.
Всъщност ISA не възпрепятства напълно водачите да нарушат ограничението, а вместо това опитва внимателно да им напомни за техните правни и морални задължения да се придържат към него. ЕС остави на автопроизводителите да решат по какъв начин да стават тези напомняния като опциите включват аудиовизуални сигнали и дори допълнително съпротивление в педала на газта.
Все пак шофьорите могат да изберат да игнорират предупрежденията или да ги изключат напълно. Но това ще стане само до края на съответното пътуване. Защото те винаги ще се включат по подразбиране, когато следващия път двигателят на колата бъде стартиран.
Европейският съвет за безопасност на транспорта (ETSC) лобираше мощността на двигателя да бъде намалена, когато автомобилът достигне законовия лимит, но автомобилната индустрия се наложи това да не се приеме. Което означава, че шофьорите все още могат да използват пълна мощност на колите си, когато имат нужда от нея - например, за да се измъкнат от опасност или просто защото искат да нарушат правилника.
ISA може да използва комбинация от GPS данни и камери за разчитане на пътните знаци, за да определи с каква скорост трябва да се движи автомбилът. Но невинаги се ориентира правилно: понякога може да улови знак от страничен път и грешно да приеме, че долната граница на скоростта се отнася до трасето, на което е колата.

Новите избори - на 13, 20 или 27 октомври

автор:Дума

visibility 249

Опасни електрически кабели са превзели пазара

автор:Дума

visibility 513

/ брой: 148

Кризата в Близкия изток може да оскъпи горивата

автор:Дума

visibility 498

/ брой: 148

Въвеждат задължителна дезинфекция на границата

автор:Дума

visibility 398

/ брой: 148

Влизаме в еврозоната през 2026 г.

автор:Дума

visibility 565

/ брой: 148

Великобритания свика комитета „Кобра“

автор:Дума

visibility 477

/ брой: 148

Зеленски иска съседите да свалят руски ракети

автор:Дума

visibility 498

/ брой: 148

Иран иска мир, но "ще накаже" Израел

автор:Дума

visibility 526

/ брой: 148

Накратко

автор:Дума

visibility 1399

/ брой: 148

Имитация

автор:Ина Михайлова

visibility 2191

/ брой: 148

Ние, горящите спящи

автор:Мартин Карбовски

visibility 761

/ брой: 148

Чудатата машина Ноле

/ брой: 148

Къде сте, гръмогласни НПО-та и феминистки?*

visibility 483

/ брой: 148

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ