18 Ноември 2024понеделник13:31 ч.

10 странни идеи за милиарди

/ брой: 191

автор:Дума

visibility 1411

Основателите на някои световни компании нерядко са се сблъсквали с насмешка, когато са споделяли идеите си. Понякога обаче фирми, за които всички си мислят, че никога няма да успеят, се превръщат в бизнеси за милиарди.

Тони Хайс първоначално бил скептичен относно успеха на компанията, на която станал шеф - Zappos. Тя продавала обувки онлайн. "Че кой ще си купи обувки, които не може да пробва?" мислел си Тони. През 2009 г. компанията бе продадена на Amazon за 888 милиона долара!

Ето 10 налудничави идеи, които са се превърнали в бизнеси за милиарди:

Twitter


Какво прави Twitter? Всъщност нищо особено. Мрежата позволява на хората да публикуват съобщения от не повече от 140 символа и да четат тези, написани от други.
В началото много хора са били скептични, че тази идея ще има успех. Днес, 4 години след стартирането й, в света се изпращат по 750 такива съобщения в секунда. Мрежата се използва и от много звезди и мнозина са се регистрирали само за да видят какво ще напише Аштън Кътчър.

FarmVille

FarmVille е приложение във Facebook, благодарение на което хора, които не са виждали мотика на живо, могат да гледат ферма, да култивират посеви и да се грижат за животни. Чудите се на кого ще му се занимава с това? Ами на около 80 милиона души.
Фермата е разработена от компания Zynga Game Network. Играта е толкова популярна, че New York Times писа статия за това как тя води до пристрастяване. В статията се цитира бременна жена, която помолила съпруга си да й направи нещо за ядене, но той отказал, защото за него било по-важно да си обере виртуалната градина!

Pet Rock

Гениалната идея да продава камък в кутия, който да служи за домашен любимец, хрумнала на 38-годишния рекламен шеф Гари Дал, след като чул оплаквания на много негови познати от домашните им любимци. Първоначално той го казал на шега. После обаче написал упътване за грижата за "домашния любимец", който според него бил идеален и евтин компаньон. Той слагал камъните в картонени къщички, в които имало дупки (за да дишат) и сламени легла (за да им е удобно).
Дал изложил "изобретението" си на фестивал на подаръците през 1975 г. и идеята била харесана от веригата магазини Neiman Marcus, а Newsweek написали статия за него. Един такъв домашен любимец струвал 3,95 долара, а 1,5 милиона души си го купили.

Виртуалните продукти


Във времена на криза е учудващо колко много хора харчат реални пари за виртуални стоки. През 2009 г. един на всеки 9 потребители в интернет е купил виртуална стока на средна стойност 90 долара. Миналата година приходите от продажба на виртуални стоки в света са на стойност 10 милиарда долара.
Когато Second Life бе създаден през 2003 г., в света започна живот една цяла виртуална икономика. В Second Life хората си комуникират чрез аватари и водят измислен живот. Най-добре се продават модните артикули и по-специално обувките.

Zappos

Компанията (на стойност 1 милиард долара) продава обувки онлайн и в известна с това, че можеш лесно да върнеш стока, а и се предлагат трудни за намиране модели и номера.

Crocs

Планът да залеят света с грозни обувки дошъл в главата на трима приятели от Болдър, Колорадо, през 90-те години. Докато били на почивка във Флорида, им хрумнало, че в удобните обувки от спа центровете има много потенциал. Те купили компанията, която ги произвежда - Foam Creations от Квебек, и така си осигурили правото да правят обувките, известни днес като Crocs. Те са предпочитани най-вече от хора, които трябва да прекарват голяма част от деня прави, а и се чистят лесно. През 2006 г., когато компанията стана публична, продажбите бяха на стойност 350 млн. долара.

Amazon.com


Когато през 1994 г. Джеф Безос подхвърлил идеята за магазин в интернет, това звучало напълно налудничаво. Тъй като книгите били лесни за транспортиране, а и винаги са се търсили, Безос започнал бизнеса с книги. През 1999 г. той е обявен за Бизнесмен на годината от списание People. Днес в Amazon.com влизат по 65 милиона души на месец.

FedEx

Идеята за FedEx се родила през 1965 г., когато студентът по икономика в Йейл Фред Смит я описал в писмена работа. Планът бил да се предлага превоз в рамките на 24 часа за по-специални пратки, като лекарства и електроника. Смит днес не може да си спомни каква оценка са му писали, но казва, че предполага, че е някъде около обичайното му "C" (добър 4 по българските стандарти). Идеята на Смит обаче била наистина гениална. В банка Merrill Lynch дори ползват куриерската фирма за изпращане на документи между отделните етажи!

FreshDirect

Компанията е основана през 1999 г. в Манхатън и продава хранителни продукти онлайн. Възниква въпросът дали компанията се е появила, защото нюйоркчани прекалено ги мързи, или нюйоркчани са станали прекалено мързеливи, защото компании като тази им доставят всичко у дома?

Roomba

Това е нещо средно между робот и прахосмукачка. Изработено е от Техническия университет в Масачузетс. Роботът чисти сам, като избягва живи предмети и други препятствия по пътя си.

(По материали от интернет)

Инспекторатът на МС иска наказания в Министерството на културата

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 220

4 щама на грипа тази година

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 220

3 януари ще бъде учебен ден в София

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 220

Експерти алармират за криза с тока през зимата

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 220

Инфлацията рязко се ускорява през миналия месец

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 220

Застраховката на такситата поскъпва заради честите инциденти

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 220

Еврокомисията повиши очакванията си за българската икономика

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 220

Стреляха по резиденция на Бенямин Нетаняху

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 220

Тръмп гласи високи мита за Евросъюза

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 220

Гръцката полиция на крак заради демонстрации

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 220

Накратко

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 220

Ново ниво

автор:Ина Михайлова

visibility 0

/ брой: 220

Това не са услуги

visibility 0

/ брой: 220

Иска ли Зеленски мир

автор:Юри Михалков

visibility 0

/ брой: 220

За лъжите и истините, свързани с „Гунди – легенда за любовта“

visibility 0

/ брой: 220

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ