18 Ноември 2024понеделник06:50 ч.

Пламен Ялъмов:

"Алианц" стимулира добрите шофьори

Разработваме нова застраховка, която да покрива месечните вноски за автомобил на лизинг, когато собственикът остане без работа, обяви изпълнителният директор на ЗАД "Алианц България"

/ брой: 137

автор:Мая Йовановска

visibility 4762

- Господин Ялъмов, факт е, че кризата направи конкуренцията на застрахователния пазар жестока и това повлия върху цените на автомобилното застраховане. Къде обаче е пресечната точка между ниската цена и качеството на услугата? И къде се позиционира в това отношение "Алианц"?
- Наистина съществува една граница и ако бъде премината, ще пострадат клиентите.  Алианц България предлага два вида застраховки "Автокаско". Едната е по-скъпа, а другата - по-евтина. Още от началото клиентът е наясно какво е качеството на двата продукта. При единия вариант пращаме колата във фирмени автосервизи, а във втория - в сервизи, които са по евтини и където се правят ремонти на всички автомобили. Ние даваме "Автокаско", при което се прави ремонт на автомобила, независимо от неговата възраст. Доскоро почти никой не предлагаше тази услуга на пазара. Вариантите са различни и клиентът може да избере този, който му е по възможностите му.
- Обявихте, че има натиск от застрахователи, за да работят сервизите на по-ниски цени. Това есетествен пазарен натиск в рамките на закона ли е?
- Това са нормални търговски отношения. Застрахователите например предлагат вместо труда на работниците в сервиза да струва 16 лв. на час, каквато е цената извън фирмените сервизи, да получават 10-11 лв. на час. Това обаче автоматично води до понижаване на качеството на услугата.
- На нашия пазар "Алианц" се асоциира с добро качество. Как постигате това?
- Ние наистина много държим на качеството на услугата. В момента много автосервизи се обръщат към нас, защото изплащаме в най-кратки срокове щетите. Според наша статистика през отминалата 2009 г. близо 50% от регистираните щети на автомобили на физически лица, застраховани в "Алианц", са от регионите на София и Варна. В тези два града създадохме големи и модерни центрове за ликвидация на щети, и въведохме услугата "Бърза писта". Ако клиентът реши да не ползва сервизно обслужване, плащанията стават за 2-3 часа по експертна оценка. Клиентът получава сумата и сам решава както да прави. За останалите региони сроковете за плащания на щетите са до 24 часа, а законово уставоненият срок за изплащане е 14 дни. Имаме и система за изследване на мнението на клиентите по отношение на всички процеси на застраховането - като се започне от издаването на полицата, ликвидация на щети, ремонт в автосервиз и т.н. Постоянно правим такива изследвания за качеството на автосервизите и така подбираме най-добрите за нашите клиенти. Свързват "Алианц" с качество, защото проследяваме и контролираме всяка стъпка.
- Как започна тази година за "Алианц България"?
- За първото тримесечие всички застрахователи отчитат спад в бизнеса, но при нас е най-малък спрямо миналата година. При "Автокаско" спадът е около 11 на сто. Масово при другите компании спадът на тази застраховка е между 15 и 20%, а има дружества, при които спадът е с 40 на сто. Това означава, че по време на криза клиентите ни имат доверие. Имаме увеличение на индивидуалните клиенти.
- А по отношение на "Гражданска отговорност"?
- При тази застраховка имаме малък пазарен дял. От април започнахме кампания за привличане на клиенти, която през май даде първите положителни резултати и постигнахме ръст. При "Гражданска отговорност" в момента на пазара водеща е цената, която явно се е оказала привлекателна за клиентите и там имаме увеличение още от първия месец.
- Доколко може да се намалява цената на тази застраховка?
- Ако е толкова ниска, че не може да покрие разходите по щетите, е опасно за дружествата. Защотото регистрацията на щети може да стане в рамките на 5 години след събитието. За всички останали застраховки регистрацията се прави от 3 до 8 дни, което означава, че след този срок можем да откажем да регистрираме щетата. "Гражданска отговорност" има и социален характер, и когато някой пострада, може да не му е първа грижа да отиде веднага при застрахователя; може да се лекува месеци, дори години, и чак тогава да регистрира щетата. Обезщетенията са големи, когато страда човешкото здраве, а и те постепенно нарастват през последните 3 години. Много от щетите минават и през съда. Застраховката покрива целия Европейски съюз и ако клиентът има събитие в Германия или Италия, на дружеството може да му се наложи да плаща милиони. В някои от държавите от ЕС  дори няма горна граница на обезщетението.
- Предлагате нови,  по-ниски цени на застраховката "Автокаско".
- Имаме нов продукт - "Алианц на път". Например има отстъпка, когато клиентът си избере по-малко покрития. Друга отстъпка от 20% се дава с т.нар. "спестена премия". Плащате с 20% по-малко и ако нямате щета, тези 20% не ги дължите на застрахователя. Така стимулираме добрите шофьори. Ако някой се старае да бъде добър шофьор, той ще плати с 20% по-малка премия. Ако клиентът си купи в пакет "Автокаско" и "Гражданска отговорност", даваме допълнителна отстъпка, а това е средно между 50 и 100 лв. В комбинация понякога крайната отстъпка може да бъде над 30%.
- Как се отразява кризата на автомобилното застраховане?
- Кризата ще пресее застрахователния бранш. Може да има компании, които ще затънат повечко. Затова в такъв момент е важно една компания да има диверсифициран портфейл, т.е. да предлага повече различни застраховки. Компания, която се развива само в посока на "Гражданска отговорност", е много рискова, защото разчита само на един бизнес. Дружество, което се е ориентирало към "Автокаско" и "Гражданска отговорност", е по-малко рисково, а най-стабилни са компаниите, които предлагат повечето видове застраховки. В нашия портфейл около 50 на сто е автомобилното застраховане. Стараем се различните застраховки да са добре балансирани.
- Каква е средната цена за "Гражданска отговорност" у нас?
- Най-ниската е около 120 лв., а най-високата е между 300 и 350 лв. Средната е от 150 до 200 лв., или около 80-100 евро.
- А в ЕС?
- В повечето държави от Източна Европа цената е  в рамките на 150-200 евро, т.е. два пъти по-висока. В Румъния за най-ниския клас автомобили се плаща между 117 до 150 евро. У нас са едни от най-ниските цени, докато в Западна Европа цената е 200-300 евро. Но съществуват начини, които може да променят картината. Предстои да се въведе нова регулация, т.нар. "Платежоспособност 2" през 2012 г. Чрез нея застрахователят ще е длъжен да поддържа капитал, за да носи определени рискове. Законово ще бъде заложена формула за определянето на капитала. Ако е голям застрахователят, ще трябва да поддържа по-голям капитал. Сега законът задължава застрахователя да има минимален капитал, а от 2012-а застрахователят ще е задължен всяка година да има определен капитал. Ако бизнеса му нараства, ще трябва да си увеличава капитала. Целта е да се защитят потребителите от евентуални сътресения на застрахователя и дружествата да са по-стабилни.
- ЗАД "Алианц България" получи наградата "Най-добра застрахователна компания за 2009" на изложението "Банки, инвестиции, пари". Какво според вас е впечатлило журито на форума, за да ви присъди това отличие?
- Националната агенция за кредитен рейтинг направи тази класация по много параметри. Всички номинирани бяха сериозни компании и явно от основно значение е била финансовата им стабилност. Важни са премийните приходи и пазарният дял, но мисля, че финансовата стабилност силно е повлияла на този избор. Това е признание за нас, защото "Алианц" е вече почти 20 години на българския пазар и целта винаги ни е била финансова стабилност и устойчиво развитие - да растем, но да растем като стабилна компания. Това е най-голямата ни отговорност към клиентите - да сме стабилни. За втори пореден път ЗАД "Алианц България Живот" спечели наградата "Най-добър животозастраховател за 2009 година".  Преди два-три месеца получихме и наградата "Любима марка на българския потребител" в категория "Застрахователи". Този убедителен резултат се потвърди и от проучване, направено от международната рисърч агенция TNS. Тези награди са отражение на удовлетвореността на нашите клиенти и означават, че "Алианц" е компания, на която може да се разчита. В страната "Алианц България" има над 1 милион индивидуални и корпоративни клиенти, а "Allianz Group" - повече от 80 милиона в цял свят.
 - В период на криза ЗАД "Алианц България" се опитва да свива разходи или се старае да налага нови продукти?
- Постоянно разработваме и налагаме на пазара нови продукти. Те не зависят от кризата. Сега обсъждаме нов продукт, който разкрива какво ще дължим като застрахователи на лизинговите компании, когато наш клиент остане без работа. Хубаво е да имате застраховка, която да ви покрие за определен период вноските, ако имате автомобил на лизинг, за да не го загубите. Това е нов и актуален продукт, който ще пуснем много скоро на пазара. Сигурно ще има и нови варианти на застраховката "Автокаско".

В София се произвеждат 41% от БВП на страната

автор:Дума

visibility 1878

/ брой: 219

Потреблението на домакинствата ускори растежа

автор:Дума

visibility 1896

/ брой: 219

Експерт предлага по-нисък ДДС за рибата

автор:Дума

visibility 1933

/ брой: 219

Тръмп разговаря два часа с Байдън

автор:Дума

visibility 1989

/ брой: 219

Втора инстанция осъди експрезидент на Аржентина

автор:Дума

visibility 1872

/ брой: 219

Протест в Брюксел срещу крайнодесните

автор:Дума

visibility 2058

/ брой: 219

Пет години затвор грозят Марин Льо Пен

автор:Дума

visibility 1762

/ брой: 219

Медийният тероризъм

автор:Александър Симов

visibility 2027

/ брой: 219

Хронично бездействие

visibility 1980

/ брой: 219

"Символичната война" на съюзническите бомби

visibility 1943

/ брой: 219

Кой кой е в проектокабинета на Доналд Тръмп

автор:Дума

visibility 1818

/ брой: 219

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ