06 Август 2024вторник19:05 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Експерт:

Влаковете да спират при температури над 40 градуса

/ брой: 119

автор:Дума

visibility 3010

Изкривени от жегата релси едва не обърнаха влака София - Видин.
"Високите температури не са нещо ново и затова между релсите има разстояние. Когато пътувате и чувате едно тракане, то е защото това разстояние през лятото, когато се разширят релсите, се запълва, а през зимата се свива. В България все пак имаме температурни разлики от минус 30 до плюс 40 градуса, което поставя въпросът за поддръжката на железопътната инфраструктура.
"При високите температури, особено над 40 градуса, най-доброто нещо, което трябва да се направи е да се спре движението", заяви пред "България он ер" експертът в железопътния транспорт Симеон Ананиев. Той поясни, че трябва редовно да се правят замервания на релсите, като преди години това са правели кантонерите - професия, която вече не съществува.
"Те редовно са проверявали линията, не само за усукване, за изпадане на крепежни елементи и други неща. Сега по-модерният вариант е наблюдения с датчици, които да сигнализират. Доколкото съм запознат в НКЖИ не е въведена тази система с датчиците", коментира Ананиев.

Новите избори - на 13, 20 или 27 октомври

автор:Дума

visibility 249

Опасни електрически кабели са превзели пазара

автор:Дума

visibility 513

/ брой: 148

Кризата в Близкия изток може да оскъпи горивата

автор:Дума

visibility 498

/ брой: 148

Въвеждат задължителна дезинфекция на границата

автор:Дума

visibility 398

/ брой: 148

Влизаме в еврозоната през 2026 г.

автор:Дума

visibility 565

/ брой: 148

Великобритания свика комитета „Кобра“

автор:Дума

visibility 477

/ брой: 148

Зеленски иска съседите да свалят руски ракети

автор:Дума

visibility 498

/ брой: 148

Иран иска мир, но "ще накаже" Израел

автор:Дума

visibility 526

/ брой: 148

Накратко

автор:Дума

visibility 1399

/ брой: 148

Имитация

автор:Ина Михайлова

visibility 2191

/ брой: 148

Ние, горящите спящи

автор:Мартин Карбовски

visibility 761

/ брой: 148

Чудатата машина Ноле

/ брой: 148

Къде сте, гръмогласни НПО-та и феминистки?*

visibility 483

/ брой: 148

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ